سونوگرافی لگن خانم 33 ساله با سیکل قاعدگی طبیعی و مصرف اخیر داروهای هورمونی به این مرکز مراجعه کرد. او در سیزدهمین روز از سیکل قاعدگی خود است. رحم : اندازه رحم ( 89 × 56 × 34 میلی متر ) در محدوده طبیعی با اکوتکسچر میومتر همگن است . اتصال آندومتر - میومتر طبیعی است. ضخامت آندومتر 8 میلی متر و در فاز میانی سیکل (تری لامینار) اندازه گیری شد. ( مطابق با سیکل قاعدگی او ) IMP : - Rt . آندومتریومای تخمدان - آدنکسا فولیکول غالب تخمدان: تخمدان چپ (35×26 میلی متر) دارای اندازه طبیعی و اکوژنیک استرومایی است. شواهدی از توده جامد یا کیستیک در آدنکس چپ وجود ندارد. یک ضایعه کیستیک با اکو کم در اندازه 69x63x54 میلی متر در تخمدان راست به نفع اندومتریوما وجود دارد. یک فولیکول غالب 20 میلی متری در تخمدان چپ وجود دارد. حداقل مایع در حفره لگن دیده می شود.
کیست آندومتریوما با اکوی کم یعنی چی؟
اکوژنیک استرومایی به چه معناست؟؟
داروهای هورمونی شب 3 تا 7 قاعدگی شبی 1 عدد لتروزول خوردم و آمپول آزاد سازی زدم
جواب عکس رنگی رو پزشک اوما پایین میفرستم ببینید لطفا راهنمایی کنید🙏❤️🍀🍀🍀🍀
پرسش (1401/06/17):
جواب سونوگرافی روز 13 سیکل
1008
10
1401/06/17
سوال کننده
0
1401/06/17
سوال کننده

جواب عکس رنگی که ماه گذشته دادم.... هیدروسالپنکس مانع بارداری میشه؟؟؟
0
1401/06/17
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون عزیزم
هیدروسالپنکس خطر بارداری خارج رحمی را افزایش میدهد بنابراین درمان آن الزامی است، البته برای شما چون خفیف است میتوان فعلا فرصت داد اگر همچنان تلاش برای بارداری موفق ناکام ماند آنگاه مداخلات برای حل مشکل آغاز گردند. اما در مورد سونوگرافی کیست آندومتریوما در واقع کیست هایی هستند که درمان دارویی ندارند و اگر بیش از حد بزرگ با. باعث علامت شوند جراحی لازم دارند. قبلا در سونوگرافی های پیشین کیست آندومتریوما دیده نشده بود؟ البته ممکن است کیست تان از نوع دیگر مانند هموراژیک باشد که با اندومتریوما اشتباه گرفته شده است.
اکوژنیک استرومایی ویژگی توصیفی تخمدان هست و طبیعی است موردی ندارد حقیقتا معنا کردن برخی اصطلاحات سونولوژی ممکن نیست مثل این است که بگوییم نرم یا زبری را تعریف کنید، اصطلاح هستند و قابل تعریف نیستند.
هیدروسالپنکس خطر بارداری خارج رحمی را افزایش میدهد بنابراین درمان آن الزامی است، البته برای شما چون خفیف است میتوان فعلا فرصت داد اگر همچنان تلاش برای بارداری موفق ناکام ماند آنگاه مداخلات برای حل مشکل آغاز گردند. اما در مورد سونوگرافی کیست آندومتریوما در واقع کیست هایی هستند که درمان دارویی ندارند و اگر بیش از حد بزرگ با. باعث علامت شوند جراحی لازم دارند. قبلا در سونوگرافی های پیشین کیست آندومتریوما دیده نشده بود؟ البته ممکن است کیست تان از نوع دیگر مانند هموراژیک باشد که با اندومتریوما اشتباه گرفته شده است.
اکوژنیک استرومایی ویژگی توصیفی تخمدان هست و طبیعی است موردی ندارد حقیقتا معنا کردن برخی اصطلاحات سونولوژی ممکن نیست مثل این است که بگوییم نرم یا زبری را تعریف کنید، اصطلاح هستند و قابل تعریف نیستند.
1
1401/06/17
سوال کننده
ممنونم از شما پزشک اومای عزیزم❤️😍
توی سونوهای گذشته کیست 4 سانتی بوده بعد از 3 ماه 7 سانتی متر شده
کیست هموراژیک با آندومتریوما چه فرقی داره دکتر جان؟؟؟
اصلا درد ندارم بخاطر کیست
بین پریودی لکه بینی ندارم
پریودیام دقیق 28 روزه هست
هیچ علائمی ندارم
توی سونوهای گذشته کیست 4 سانتی بوده بعد از 3 ماه 7 سانتی متر شده
کیست هموراژیک با آندومتریوما چه فرقی داره دکتر جان؟؟؟
اصلا درد ندارم بخاطر کیست
بین پریودی لکه بینی ندارم
پریودیام دقیق 28 روزه هست
هیچ علائمی ندارم
0
1401/06/17
پزشک اوما
عزیزم میتوانید عکس گزارش سونوگرافی ها را ارسال کنید تا ببینم؟
زنده باشید نازنینم ❤️❤️🥰❤️❤️
زنده باشید نازنینم ❤️❤️🥰❤️❤️
0
1401/06/20
سوال کننده
بله حتما الان ارسال میکنم خدمتتون
0
1401/06/20
سوال کننده

0
1401/06/20
سوال کننده

0
1401/06/20
سوال کننده
تخمدان چپ کیست آندومتریوما تشخیص دادن سونوگرافی
ولی 2 ماه بعد گفت تخمدان چپ کیست ندارین
فکر کنم تشخیص اشتباه داشتن
ولی تخمدان راستم گفت کیست آندومتریوما
ولی 2 ماه بعد گفت تخمدان چپ کیست ندارین
فکر کنم تشخیص اشتباه داشتن
ولی تخمدان راستم گفت کیست آندومتریوما
0
1401/06/20
پزشک اوما
عزیزم بهتر بود برایتان همان زمان برای حداقل یک دوره داروی هورمونی مانند ال دی تجویز میشد الان برای تشخیص دقیق توصیه میکنم اگر پزشکتان موافق است. آزمون ca125 برای تشخیص نوع کیست انجام گردد زیرا اگر هموراژیک باشد میتوان با دادن دارو به درمان امیدوار بود 🌹
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.
سوالات مشابه
- آیا کلومیفن باعث نشان دادن مثبت کاذب بی بی چک میشود ؟
- ایا کسی تو بارداری کیست داشته ؛؟؟
- کسی کیست و با دارو گیاهی یا داروهای دیگه درمان کرده؟؟
- کسی با کیست تخمدان باردار شده؟
- از بین بردن کیست
- مصرف قرص لتروزول
- ترشحات پنیری دارم پریود هم نشدم
- 💎 شقایق جان عزیزم یه لحظه بیا💎
- احتمال نازا بودن بعد از ۴ ماه اقدام
- کیست درموئید در بارداری




