Ooma
پرسش (1401/06/17):

جواب سونوگرافی روز 13 سیکل

سونوگرافی لگن خانم 33 ساله با سیکل قاعدگی طبیعی و مصرف اخیر داروهای هورمونی به این مرکز مراجعه کرد. او در سیزدهمین روز از سیکل قاعدگی خود است. رحم : اندازه رحم ( 89 × 56 × 34 میلی متر ) در محدوده طبیعی با اکوتکسچر میومتر همگن است . اتصال آندومتر - میومتر طبیعی است. ضخامت آندومتر 8 میلی متر و در فاز میانی سیکل (تری لامینار) اندازه گیری شد. ( مطابق با سیکل قاعدگی او ) IMP : - Rt . آندومتریومای تخمدان - آدنکسا فولیکول غالب تخمدان: تخمدان چپ (35×26 میلی متر) دارای اندازه طبیعی و اکوژنیک استرومایی است. شواهدی از توده جامد یا کیستیک در آدنکس چپ وجود ندارد. یک ضایعه کیستیک با اکو کم در اندازه 69x63x54 میلی متر در تخمدان راست به نفع اندومتریوما وجود دارد. یک فولیکول غالب 20 میلی متری در تخمدان چپ وجود دارد. حداقل مایع در حفره لگن دیده می شود.

کیست آندومتریوما با اکوی کم یعنی چی؟
اکوژنیک استرومایی به چه معناست؟؟
داروهای هورمونی شب 3 تا 7 قاعدگی شبی 1 عدد لتروزول خوردم و آمپول آزاد سازی زدم
جواب عکس رنگی رو پزشک اوما پایین میفرستم ببینید لطفا راهنمایی کنید🙏❤️🍀🍀🍀🍀

جواب عکس رنگی که ماه گذشته دادم.... هیدروسالپنکس مانع بارداری میشه؟؟؟
جواب عکس رنگی که ماه گذشته دادم.... هیدروسالپنکس مانع بارداری میشه؟؟؟
سلام به روی ماهتون عزیزم
هیدروسالپنکس خطر بارداری خارج رحمی را افزایش می‌دهد بنابراین درمان آن الزامی است، البته برای شما چون خفیف است می‌توان فعلا فرصت داد اگر همچنان تلاش برای بارداری موفق ناکام ماند آنگاه مداخلات برای حل مشکل آغاز گردند. اما در مورد سونوگرافی کیست آندومتریوما در واقع کیست هایی هستند که درمان دارویی ندارند و اگر بیش از حد بزرگ با. باعث علامت شوند جراحی لازم دارند. قبلا در سونوگرافی های پیشین کیست آندومتریوما دیده نشده بود؟ البته ممکن است کیست تان از نوع دیگر مانند هموراژیک باشد که با اندومتریوما اشتباه گرفته شده است.
اکوژنیک استرومایی ویژگی توصیفی تخمدان هست و طبیعی است موردی ندارد حقیقتا معنا کردن برخی اصطلاحات سونولوژی ممکن نیست مثل این است که بگوییم نرم یا زبری را تعریف کنید، اصطلاح هستند و قابل تعریف نیستند.
ممنونم از شما پزشک اومای عزیزم❤️😍
توی سونوهای گذشته کیست 4 سانتی بوده بعد از 3 ماه 7 سانتی متر شده
کیست هموراژیک با آندومتریوما چه فرقی داره دکتر جان؟؟؟
اصلا درد ندارم بخاطر کیست
بین پریودی لکه بینی ندارم
پریودیام دقیق 28 روزه هست
هیچ علائمی ندارم
عزیزم می‌توانید عکس گزارش سونوگرافی ها را ارسال کنید تا ببینم؟
زنده باشید نازنینم ❤️❤️🥰❤️❤️
بله حتما الان ارسال میکنم خدمتتون
جواب سونوگرافی روز 13 سیکل
جواب سونوگرافی روز 13 سیکل
تخمدان چپ کیست آندومتریوما تشخیص دادن سونوگرافی
ولی 2 ماه بعد گفت تخمدان چپ کیست ندارین
فکر کنم تشخیص اشتباه داشتن
ولی تخمدان راستم گفت کیست آندومتریوما
عزیزم بهتر بود برایتان همان زمان برای حداقل یک دوره داروی هورمونی مانند ال دی تجویز میشد الان برای تشخیص دقیق توصیه میکنم اگر پزشکتان موافق است. آزمون ca125 برای تشخیص نوع کیست انجام گردد زیرا اگر هموراژیک باشد می‌توان با دادن دارو به درمان امیدوار بود 🌹
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه