سلام من دیروز صبح واکسن ۴ ماهگی دخترم رو زدم البته ۴ ماه ۲۵ روزشه ۴ ماه ۶ روزش بود کرونا گرفت برای همین دیر واکسن زدیم ، دیروز تب نداشت اصلا ولی امروز از ساعت ۸ صبح تب کرده دمای بدنش تا ۳۸ رفت که با استا و پاشویه به ۳۶.۹ رسید الان دوباره دمای بدنش رفت بالا ، دارم تنشویه میکنم میخوام بدونم به چه دمایی برسه میتونم شیاف بزنم ؟ اصلا نیازه شیاف بزنم؟ استا هر ۴ ساعت میدم ، اگه بخوام شیاف بزنم اونوقت دیگه نباید استا بدم؟ بعد وزن دختر ۷۴۰۰ چقدر باید شیاف بزنم؟
میترسم بالا بره با تنشویه پایین نیاد
پرسش (1401/06/10):
واکسن ۴ ماهگی و تب
308
45
1401/06/10
سوال کننده
0
1401/06/10
سوال کننده
الان دمای بدنش ۳۷.۶
۳۷.۵ هست
۳۷.۵ هست
1
1401/06/10
خانم گل .
سلام
شیاف برا مواقعیه ک تب با استامینوفن کنترل نمیشه
الان شما استامینوفن میدی تبش میاد پایین دیگه شیاف لازم نداره
ولی اگه دیدی خدایی نکرده تبش رفت بالا با استامینوفن پایین نیومد نصف شیافو میتونی بزاری
چون ی شیاف کامل برا وزن 10 کیلوعه
شیاف برا مواقعیه ک تب با استامینوفن کنترل نمیشه
الان شما استامینوفن میدی تبش میاد پایین دیگه شیاف لازم نداره
ولی اگه دیدی خدایی نکرده تبش رفت بالا با استامینوفن پایین نیومد نصف شیافو میتونی بزاری
چون ی شیاف کامل برا وزن 10 کیلوعه
0
1401/06/10
سوال کننده
مرسی ، استامینوفن چقدر بعد خوردن تاثیر میکنه؟
0
1401/06/10
سوال کننده
من ساعت ۱۱:۳۰ بهش دادم
0
1401/06/10
سوال کننده
زودتر از ۴ ساعت هم میشه داد؟ یا باید صبر کنم تا ۴ ساعت بشه؟
1
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
سر چهار ساعت بهش بده
1
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
بیست دقیقه ای اثر می کنه
0
1401/06/10
سوال کننده
الان دمای ۳۷.۵ ،۳۷.۷ اینا خوبه؟
0
1401/06/10
سوال کننده
تن شویه چقدر باید کرد؟
0
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
خوبه استا رو سر ساعت بهش بده بالای 38 نذار بشه
0
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
تن شویه رو با آب ولرم حتماً کن آب خنک نکن اصلاً
0
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
خصوصاً زیر بغل و کشاله ران که پوشک میشه
0
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
سختیش امروز هست فردا خوب میشه ان شاءالله
1
1401/06/10
سوال کننده
ممنونم
0
1401/06/10
سوال کننده
دارم تن شویه میکنم
0
1401/06/10
سوال کننده
فقط اینکه
0
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
دست و پاش رو هم مستقیم داخل آب نذار
با دستمال انجام بده مراقب باش لرز نکنه بچه
با دستمال انجام بده مراقب باش لرز نکنه بچه
0
1401/06/10
سوال کننده
الان چقدر مدت زمان تن شویه باید باشه میترسم لرز کنه ، با آب ولرم انجام میدم الان روش ی پارجه نازک کشیدم لباسشو دکمه هاشو یاز کردم پوشکشم باز کردم
0
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
ببین الآن متخصصان میگن تن شویه زیر پنج سال نکنید
تب خوب سیستم ایمنی رو درگیر می کنه یعنی از داخل بدن هست
تب خوب سیستم ایمنی رو درگیر می کنه یعنی از داخل بدن هست
0
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
ولی اگه انجام میدید درست انجام بدید
0
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
دمای خونه رو خنک نگه دار لباس نازک هم تنش کن استا هم سرساعت بهش بده
0
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
دیگه کافیه تن شویه اش بچه سرما میخوره
0
1401/06/10
سوال کننده

1
1401/06/10
soheila (مامانِ سپنتا)
ی لباس نازک هم تنش کنی کافیه
1
1401/06/10
خانم گل .
حدودا نیم ساعت
1
1401/06/10
خانم گل .
نه دیگه همون چهار ساعتی بده
1
1401/06/10
خانم گل .
تب داره
اما تبش بالا نیست نگران نباش
اما تبش بالا نیست نگران نباش
0
1401/06/10
سوال کننده
خیلی ممنون از همگی
0
1401/06/10
سوال کننده
بهداشت بهم گفت دیروز هر ۴ ساعت استامینوفن بدم امروز هر ۶ ساعت من چون تب کرد همون ۴ ساعت دادم ایرادی نداره که؟؟ فردا هر ۶ ساعت بدم؟
1
1401/06/10
پزشک اوما
سلام مامان گل
عزیزم الان شدت تب بالا نیست و بنابراین نیاز به شیاف نیست، با فواصل 4 ساعته و. دادن قطره تب را کنترل کنید ، اما اگر با وجود دادن قطره تب کنترل نشد، مجاز هستید شیاف را استفاده کنید ، و بعد دیگر نیازی به دادن قطره نیست، باتوجه به وزن دلبندتان دو سوم شیاف مجاز است🌹
عزیزم الان شدت تب بالا نیست و بنابراین نیاز به شیاف نیست، با فواصل 4 ساعته و. دادن قطره تب را کنترل کنید ، اما اگر با وجود دادن قطره تب کنترل نشد، مجاز هستید شیاف را استفاده کنید ، و بعد دیگر نیازی به دادن قطره نیست، باتوجه به وزن دلبندتان دو سوم شیاف مجاز است🌹
0
1401/06/11
سوال کننده
سلام خیلی ممنونم خدا رو شکر تبش کنترل شد الان دیگه هر ۶ ساعت ادامه بدم درسته؟
0
1401/06/11
پزشک اوما
خداروشکر مامان گل بله و اگر دیر تب نکرد ادامه ندهید 🌹🌹
1
1401/06/12
سوال کننده
خیلی ممنونم
0
1401/06/13
پزشک اوما
خواهش میکنم جانم🌹🌹
0
1401/06/13
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




