سلام و وقت بخیر به دکتر عزیز اوما، من دوتا سوال داشتم که گفتم یکجا بپرسم اگر که امکان داره
1. هفته بیست و سه بارداری هستم و دو روزه که واژن و مقعدم وقتی تکون میخورم تیر میکشه، بعضی وقتا قابل تحمل نیست متاسفانه، فقط وقتی دراز کشیدم درد نداره، نیاز هست که برم بیمارستان ؟
2 صبحا بعد از صبحانه کلا بیحال میشم میتونه نشونه دیابت بارداری باشه ؟ آزمایش قندم سه هفته دیگه اس .
پرسش (1401/06/04):
تیر کشیدن مقعد و واژن در هفته 23
1410
33
1401/06/04
سوال کننده
1
1401/06/04
محدثه S.M
عزیزم دردی که با استراحت خوب میشه جای نگرانی نداره
0
1401/06/04
محدثه S.M
منم یکی دو هفته پیش واژن و مقعدم تیر میکشید.اما خب شدید نبود
0
1401/06/04
سوال کننده
وقتی تو حالت دراز کش پهلو به پهلو میشم جونم در میاد ، وقتی میشینم یا بلند میشم 🤦🏼♀️
0
1401/06/04
fateme 🌱
عزیزم یبوست نداری؟
0
1401/06/04
محدثه S.M
اونقدر درد نمیکرد واسه من.تیر میکشید دردم میومد خیلی بعد خوب میشد
0
1401/06/04
سوال کننده
چرا دارم یعنی دلیلش اونه 🤦🏼♀️؟
0
1401/06/04
سوال کننده
آره همون یه لحظه تیر میکشه بعدش تموم میشه
0
1401/06/04
سوال کننده
ولی بعضی وقتا قابل تحمل نیس واقعا
1
1401/06/04
محدثه S.M
شاید یه خار یبوستته
1
1401/06/04
محدثه S.M
عزیز نزار یوبس شی.
مایعات زیاد بخور.انجیر بخور...کلا نزار یبوس باشی
مایعات زیاد بخور.انجیر بخور...کلا نزار یبوس باشی
0
1401/06/04
سوال کننده
نمیدونم حالا مشکل جدی نباشه اینجور چیزا رو تحمل میکنم
1
1401/06/04
محدثه S.M
اول یبوستت درمان کن..اگه بازم دردداری بن دکترت بگو
0
1401/06/04
سوال کننده
ممنونم از راهنمایی هات 💙
1
1401/06/04
محدثه S.M
خواهش میکنم عزیز:)
0
1401/06/04
عسل م
عزیزم من هر وقت یبوست داشته باشم تینجور میشم، یبوست و نفخ
0
1401/06/04
سوال کننده
من از هفته شانزدهم دارم ولی تا حالا اینطوری نشده بودم
0
1401/06/05
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
وقتتون بخیر 🌹
عزیزم دردتان با گذشت زمان شدت پیدا کرده ؟ در َسونوگرافی آنومالی اسکن طول سرویکس چند گزارش شده بود ؟ نفخ ندارید؟
وقتتون بخیر 🌹
عزیزم دردتان با گذشت زمان شدت پیدا کرده ؟ در َسونوگرافی آنومالی اسکن طول سرویکس چند گزارش شده بود ؟ نفخ ندارید؟
0
1401/06/05
سوال کننده
نه امروز نسبت به دیروز کمتر شده، طول سرویکس ام توی آنومالی ننوشته بود ولی دکترم دوباره خودش سونو کرد گفت خوبه دیگه نمیدونم عددش چند بود، توی nt 39 بوده . و اینکه نفخ چرا دارم
0
1401/06/05
سوال کننده
ولی هنوزم موقع نشستن و بلند شدن اون تیر کشیدنه هستش
0
1401/06/05
سوال کننده
ممکنه از عفونت باشه یا طول سرویکسم کم شده باشه؟
0
1401/06/05
سوال کننده
برم سونوگرافی ؟
0
1401/06/05
سوال کننده
البته یادم رفت بگم جفتم یکم پایین بود تو سونوی آنومالی که گفت نیاز به استراحت نداره
1
1401/06/05
پزشک اوما
متوجه شدم عزیزم ، فعلا استراحت خود را افزایش دهید و برای درمان یبوست و نفخ تلاش کنید تا غذاهای نفاخ و میوه های نفاخ را کمتر مصرف کنید. شبها در هنگام خواب سر و بالاتنه را بالاتر از از بدن قرار دهید (با زاویه ۳۰ درجه). بعد از خوردن غذا و انواع خوراکی ها حداقل تا ۳۰ دقیقه خم نشده و دراز نکشید. از حجم وعدههای غذایی خود کم کرده و به جای آن به تعداد آنها اضافه کنید. سرعت غذا خوردن خود را کم کنید و. حین غذا خوردن صحبت نکنید. غذاهای سرخ کردنی و پر ادویه را تا حد امکان استفاده نکنید.
نعنای تازه همراه با غذا بخورید. در نهایت اگر این راهکارها موثر نبود بعد از هر وعده غذایی یک عدد کپسول نرم سوپر مینت باریج اسانس را مصرف کنید و برای یبوست هم گلابی، آلو بخورید. غذاهای آبکی بیشتر بخورید. برنج با کره و زیتون خورده شود و به غذاها روغن زیتون اضافه کنید. حتی میتوانید روغن زیتون را به صورت مجزا یا با سالاد بخورید. یک فنجان نسکافه را امتحان کنید (در صورت مصرف نسکافه در آن رور چای نخورید تا میزان مصرف کافئین زیاد نشود) . برگه زردآلو و آب آلو هم خوش طعم بوده و به رفع یبوست کمک می کنند. شب ها چند عدد آلو و انجیر را در یک لیوان آب خیس کرده و صبح ها به صورت ناشتا آلو و انجیر های خیس خورده را همراه با آبی که در آن قرار داشتند، به صورت ناشتا بخورید و این کار را هر روز تکرار کنید. به علاوه می توانید هر 8 ساعت یک قاشق منیزیوم هیدروکساید یا مگنی میلک بخورید. الان هم مگنی میلک را شروع کنید دو قاشق یکجا بخورید تا هم نفخ و هم یبوست کم شود، اگر با دفع و استراحت کافی دردتان تا فردا به صورت قابل توجه کم نشد، یک سونوگرافی برای ارزیابی طول سرویکس انجام دهید.
و در مورد سوال بعدی نمیتوان بر این اساس تشخیص داد، صبحانه را با محتواي قند کمتر بخورید و ببینید شرایط تغییر میکند ؟
نعنای تازه همراه با غذا بخورید. در نهایت اگر این راهکارها موثر نبود بعد از هر وعده غذایی یک عدد کپسول نرم سوپر مینت باریج اسانس را مصرف کنید و برای یبوست هم گلابی، آلو بخورید. غذاهای آبکی بیشتر بخورید. برنج با کره و زیتون خورده شود و به غذاها روغن زیتون اضافه کنید. حتی میتوانید روغن زیتون را به صورت مجزا یا با سالاد بخورید. یک فنجان نسکافه را امتحان کنید (در صورت مصرف نسکافه در آن رور چای نخورید تا میزان مصرف کافئین زیاد نشود) . برگه زردآلو و آب آلو هم خوش طعم بوده و به رفع یبوست کمک می کنند. شب ها چند عدد آلو و انجیر را در یک لیوان آب خیس کرده و صبح ها به صورت ناشتا آلو و انجیر های خیس خورده را همراه با آبی که در آن قرار داشتند، به صورت ناشتا بخورید و این کار را هر روز تکرار کنید. به علاوه می توانید هر 8 ساعت یک قاشق منیزیوم هیدروکساید یا مگنی میلک بخورید. الان هم مگنی میلک را شروع کنید دو قاشق یکجا بخورید تا هم نفخ و هم یبوست کم شود، اگر با دفع و استراحت کافی دردتان تا فردا به صورت قابل توجه کم نشد، یک سونوگرافی برای ارزیابی طول سرویکس انجام دهید.
و در مورد سوال بعدی نمیتوان بر این اساس تشخیص داد، صبحانه را با محتواي قند کمتر بخورید و ببینید شرایط تغییر میکند ؟
1
1401/06/05
سوال کننده
خیلی ممنونم از کمکتون
0
1401/06/05
پزشک اوما
خواهش گل من❤️❤️
0
1401/06/05
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.
سوالات مشابه
- قند خون و دیابت بارداری
- بررسی آزمایش قند بارداری
- من هر شب یه کاسه کدو تنبل بخارپز شده میخورم از وقتی شنیدم که واسه جلوگیری از دیابت بارداری خوبه میخاستم بدونم ضرری نداشته باشه این حجم؟
- تفیسر اولین آزمایش
- سلام بچه ها بیایین ببینین من دیابت بارداری دارم یا نه؟
- دیابت بارداری در هفته 31 بارداری
- دیابت قبل بارداری کسی داشته؟؟
- تفسیر نتیجه تست گلوکز
- خانومایی ک تجربه دیابت در بارداری دارن
- دیابت بارداری و میزان قند خون




