خانوم دکتر عزیز با توجه به تاپیک قبلیم من همچنان این دردای شکمی رو دارم فقط سمت راست زیر شکمه و موقع تکون خوردن دارمش😢
مثلا وقتی میخوام بلند شم یا راه میرم پزشکم برام سفیکسیم 400 روزی یدونه تا 7 روز تجویز کردن تا جواب کشت ادرارم بیاد.
میخواستم ببینم نظر شما چیه من یکم نگرانم سونوگرافی نیاز نیست؟؟خطری نیست یه وقت؟
پرسش (1401/05/25):
درد های شکمی در بارداری
607
20
1401/05/25
سوال کننده
0
1401/05/25
سوال کننده
البته خانوم دکتر دردم یه حالتیه مثل تیر کشیدن
و یه نقطه ست؛
تو این 3 4 روزم که موقع ادرار درد داشتمو مشکوک به عفونت ادراری بودم مایعات و آب زیاد مصرف کردم
و یه نقطه ست؛
تو این 3 4 روزم که موقع ادرار درد داشتمو مشکوک به عفونت ادراری بودم مایعات و آب زیاد مصرف کردم
0
1401/05/25
سوال کننده
الان دیگه درد ندارم🙏😂
0
1401/05/25
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
عزیزم 😅 یبوست یا نفخ نداشتید ؟
عزیزم 😅 یبوست یا نفخ نداشتید ؟
0
1401/05/25
سوال کننده
سلام مجدد خدمت شما.
یبوست خیر ولی نفخ گاهی دارم
یبوست خیر ولی نفخ گاهی دارم
0
1401/05/26
پزشک اوما
عزیزم دردتان از دیشب تکرار نشده؟
0
1401/05/26
سوال کننده
اون قسمت نه ولی سمت چپ شکمم نزدیک ناف تیر میکشه از صبح که بیدار شدم.
خانوم دکتر فکر نمیکنین بهتر باشه من یه سونوگرافی انجام بدم؟
تو آنومالی طول سرویکس 34 و مایع دور جنین 10.1 سانت بوده من یکم نگرانم میگم نکنه طول سرویکسم کم شده.
یه جا هم خوندم 10 سانت مایع دور جنین لب مرزه و باید مایعات مصرف میشده ولی هم سونولوژیست هم دکتر خودم گفتن نرماله میگم نکنه کم شده باشه دردام بخاطر اون باشه😢
خانوم دکتر فکر نمیکنین بهتر باشه من یه سونوگرافی انجام بدم؟
تو آنومالی طول سرویکس 34 و مایع دور جنین 10.1 سانت بوده من یکم نگرانم میگم نکنه طول سرویکسم کم شده.
یه جا هم خوندم 10 سانت مایع دور جنین لب مرزه و باید مایعات مصرف میشده ولی هم سونولوژیست هم دکتر خودم گفتن نرماله میگم نکنه کم شده باشه دردام بخاطر اون باشه😢
0
1401/05/26
پزشک اوما
مامان گل باتوجه به شرایط کلی بله سونوگرافی را تکرار کرده و نتیجه را در همین تاپیک بگویید، تاکید کنید طول سرویکس چک شوذ
0
1401/05/27
سوال کننده
سلام خانوم دکتر
0
1401/05/27
سوال کننده
من سونو رو انجام دادم
0
1401/05/27
سوال کننده
میشه راهنماییم کنید چیکار باید کنم
0
1401/05/27
سوال کننده

0
1401/05/27
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
در سونوگرافی شما مجموعه شرایط خوب است، حجم مایع آمنیوتیک نسبت به سونوگرافی قبلی کم نشده اما باید مصرف مایعات را بسیار افزایش دهید ، آنچه اهمیت دارد طول سرویکس است که کاهش یافته و کمی قیفی شکل شده است من توصیه میکنم باتوجه به سن بارداری پساری در صورت امکان برایتان گذاشته شود و داروهایی مانند پرولوتون آغاز شوند حتما به صورت اورژانسی به پزشکتان یا بیمارستان مراجعه کنید و فعلا استراحت مطلق داشته باشید 🌹
در سونوگرافی شما مجموعه شرایط خوب است، حجم مایع آمنیوتیک نسبت به سونوگرافی قبلی کم نشده اما باید مصرف مایعات را بسیار افزایش دهید ، آنچه اهمیت دارد طول سرویکس است که کاهش یافته و کمی قیفی شکل شده است من توصیه میکنم باتوجه به سن بارداری پساری در صورت امکان برایتان گذاشته شود و داروهایی مانند پرولوتون آغاز شوند حتما به صورت اورژانسی به پزشکتان یا بیمارستان مراجعه کنید و فعلا استراحت مطلق داشته باشید 🌹
0
1401/05/27
سوال کننده
ممنونم قیفی شکل شدن یعنی چی؟
یعنی باز شده دهانه رحم؟؟؟
یعنی باز شده دهانه رحم؟؟؟
0
1401/05/27
سوال کننده
سونو واژینال نیاز نیست دیگه انجام بدم؟؟؟
0
1401/05/28
سوال کننده
خانوم دکتر من از نگرانی دارم از بین میرم
تورو خدا بگین اصلا امیدی هست من بتونم بارداریمو تا انتها برسونم با این شرایط؟؟؟
چرا این اتفاق افتاده علتش چی میتونه باشه؟؟
استراحت مطلق یعنی فقط برا سرویس بهداشتی بلند شم؟؟
تورو خدا بگین اصلا امیدی هست من بتونم بارداریمو تا انتها برسونم با این شرایط؟؟؟
چرا این اتفاق افتاده علتش چی میتونه باشه؟؟
استراحت مطلق یعنی فقط برا سرویس بهداشتی بلند شم؟؟
0
1401/05/28
سوال کننده
گفتن تا شنبه باید صبر کنم یا سرکلاژ بشم یا پساری بذارم در هرصورت امروز کاری نمیشه کرد ظاهرا
0
1401/05/28
پزشک اوما
عزیزم نترسید ، به موقع متوجه شده ایم و بله بارداری میتواند ادامه پیدا کند، نیازی هم به سونوگرافی واژینال نیست چون دهانه رحم کمی باز شده و همین برای تصمیم گیری کفایت میکند. اصلا جای نگرانی نیست اما بین سرکلاژ و پساری فردا تصمیم فوری گرفته شود، فعلا تا فردا بله فقط برای سرویس بهداشتی بلند شوید تا بعد تصمیم گیری شود. شیاف پروژسترون استفاده میکردید ؟
0
1401/05/28
سوال کننده
از دیشب هر 12 ساعت گفتن استفاده کن
0
1401/05/28
پزشک اوما
بسیار هم عالی ، حتما پرولوتون هم آغاز گردد
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




