سلام دکترجان.من دوقلو باردار هستم و دیابت بارداری دارم که انسولین میزنم و تیم اما دایت هم به من رژیم دادن.۲۹ هفته و یک روز هستم.دو روز قبل سونو وزن رفتم که دخترم۱۳۰۰ و پسرم ۱۲۰۰ بودن.دکترم ۶تا آمپول بتامتازون دادن که سه تا روز پنجشنبه و سه تا رو جمعه زدم.بعد از تزریق قند ها بالا رفت.حرکات خوب بود اما گاهی زیردلم درد میگرفت و خوب میشد با تغییر پوزیشن که دکترم گفتن نوار قلب جنین بگیر که اونم گرفتم و خوب بود.بخاطر قندم که دوباره رفته بالا استرس دارم.من باید چیکار کنم که این دوتا زود به دنیا نیان؟ و از چند هفتگی به دنیا بیان مشکلی نیست و زنده میمونن؟چیکار کنم که بعد به دنیا اومدنشون مشکل افت قند و... نداشته باشن.خیلی نگران و سردرگمم.
خیلی ممنونم از توجه شما🌹
پرسش (1401/05/22):
بارداری دوقلو و مبتلا به دیابت بارداری.
1422
39
1401/05/22
سوال کننده
0
1401/05/22
سوال کننده
امروز زیر دلم و کمرم گاهی درد میگیره وتیر میکشه.بخاطر آمپول هاست یا چون سنگین شدم یا خطرناکه؟
0
1401/05/22
فاطمه مقدم
میشه بگیدعلایم دوقلوچی هست چون من اقدامم بارداری دوقلو وگل سنجدخوردم بعدبیبی چتم قبل از۵روزموعودمثبت پررنگ زدروزموعودم ۱۹که خیلی خیلی پرنگ زدبعدش ۱روزتاخیربتادادم۱۰۰۰بودمیشه بگیدعلایم بارداری دوقلوچیه لطفا
0
1401/05/22
فاطمه مقدم
سلام
0
1401/05/22
فاطمه مقدم
سلاماوماهای عزیرکسی هست جوابم بده تازه توجه کردم پهلوهام پوست پوست شدن خشک شده هردوطرف پهلوهام ومیخاره علتش چیه لطفابگیدزیرسینم هم اینطوربادوره شکمم ونافم دورش یزره خشک شده پوستم علتش چیه
0
1401/05/22
فاطمه مقدم
ممنون میشم جوابم بدی
0
1401/05/22
yasi
تا سونو ندی هیچی مشخص نیست از رو بتا و بی بی چک نمیشه گفت دوقلو عه یا نه
بی بی زود نشون داده لقاحتون زود بوده
بی بی زود نشون داده لقاحتون زود بوده
0
1401/05/22
yasi
عزیزم چرا بستریت نکرد بعد بتا بزنه؟
خوب بتامتازون قندو بالا میبره
نگران نباش این که حرکت و ایناشون کمه بخاطر آمپوله
خوب بتامتازون قندو بالا میبره
نگران نباش این که حرکت و ایناشون کمه بخاطر آمپوله
0
1401/05/22
فرشته m
بتا قندوبالامیبره معمولا چندروز بستری و تحت کنترل نگه میدارند مادرو
0
1401/05/22
فرشته m
دکترپریتالوژیست نمیری منظورم بارداری پرخطر اونها معمولا دستور بستری میدن
0
1401/05/22
سوال کننده
سلام.عزیزم با سونوگرافی از روی شکم فهمیدن من دوقلو باردارم.حتی واژینال هم متوجه نشدن!
0
1401/05/22
سوال کننده
نه والا بستریم نکردن....
0
1401/05/22
نیلوفر .
الهی در پناه خدا باشی قربونت برم
0
1401/05/22
عسل م
عزیزم خواهرمن ۳۶ هفته به دنیا آورد دوقلوهاشو خداروشکر نه تو دستگاه رفتن و نه مشکلی داشتن، همسایمون ۳۵ هفته بود یکی از قلاش یه روز تو دستگاه رفتن، ایشالا ۳۷ رو تموم کنی و با خیال راحت زایمان کنی، منم دو قلو باردارم ایشالا به سن بارداری شما زود برسم😁
0
1401/05/22
عسل م
خواهر من بچه هاش ۲۳۰۰ بودن که به دنیا اومدن
0
1401/05/22
عسل م
از کی شکمتون مشخص شد؟ من سر کار میرم فعلا نمیخوام به کسی بگم و کسی بفهمه😬
1
1401/05/22
❤mahur❤ ❤mahak❤
دوقلوهای من ۳۲ اومدن مشکلی نداشتن.ولی خب بیشتر استراحت باش .امپولارو بیمارستان زدی دیگه؟؟
1
1401/05/22
❤mahur❤ ❤mahak❤
من تخت تخت بودم قبل بارداری.۳ماهگی بزرگ شد شیکمم ولی خب هرکی میدید نمیفهمید باردارم انگار که چاق بودم
0
1401/05/22
عسل م
من امروز سه ماهم تموم شد ولی هیچی پیدا نیست
0
1401/05/22
عسل م
دو قلوهام طبقه ایی رو هم هستن😁
0
1401/05/22
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان گل
عزیزم بابت قند مگر در بیمارستان تحت نظر نبودید ؟ اگر افزایش شدید وجود دارد باید انسولین برایتان شروع شود، تحت نظر هستید؟
عزیزم بابت قند مگر در بیمارستان تحت نظر نبودید ؟ اگر افزایش شدید وجود دارد باید انسولین برایتان شروع شود، تحت نظر هستید؟
0
1401/05/22
سوال کننده
فدای محبتت
0
1401/05/22
سوال کننده
ممنونم از دعای خوبت.ایشالا که بهترین حا تو این دوران برات اتفاق میوفته
0
1401/05/22
سوال کننده
از هفته ۱۴ به بعد دیگه مشخص بود
0
1401/05/22
سوال کننده
تنشون سالم باشه.بله
0
1401/05/22
سوال کننده
ای جانم.برای من چپ و راست شکمم هستن
0
1401/05/22
سوال کننده
خسته نباشید دکتر جان.نه بیمارستان بستری نشدم.پیش دکتر غدد میرم و انسولین هم میزنم.قبل آمپول بتا تقریبا پایین اومده بودن و کنترل بود اما بعد آمپول میانگین تقریبا۳۰ واحد از حد نرمال که ناشتا کمتر از ۹۵ و دوساعت بعد غذا ۱۲۰ هست بالا تر رفته .
1
1401/05/22
❤mahur❤ ❤mahak❤
واسه من شبیه علامت +بودن
0
1401/05/22
پزشک اوما
عزیزم باید در بیمارستان تحت نظر باشید تا دوز انسولین فعلا کنترل گردد، دردتان در چه وضعیتی است؟ با گذشت زمان شدت پیدا نکرده و با استراحت و تغییر وضعیت بهبود پیدا می کند ؟
0
1401/05/22
پزشک اوما
عزیزم باید در بیمارستان تحت نظر باشید تا دوز انسولین فعلا کنترل گردد، دردتان در چه وضعیتی است؟ با گذشت زمان شدت پیدا نکرده و با استراحت و تغییر وضعیت بهبود پیدا می کند ؟
0
1401/05/23
سوال کننده
خداراشکر امروز دردهام کمتر شده.و با تغییر پوزیشن بهتر میشم.
0
1401/05/23
سوال کننده
برای تنظیم قندمم فعلا با پزشک فوق تخصص غدد و گروه اوما دایت هماهنگ هستم.هیچ کس منو بستری نکرده
0
1401/05/23
پزشک اوما
خداروشکر مامان گل بنابراين جای نگرانی نیست، استراحت خود را افزایش دهید، روی رژیم غذایی کنترل کافی داشته باشید ،اگر قند خون کنترل شود بعد زایمان افت قند خون برای کوچولوهای شما رخ نخواهد داد اصلا استرس نداشته باشید ، و باتوجه به اینکه دوقلو هستند از هفته 35 به بعد زایمان بلامانع است اگرچه با عبور از هفته 24 اصولا آستانه حیات وجود داشته و در صورت زایمان زودرس امید به حیات بالا است شما که در هفته 30 هستید و شرايطتان خوب است افکار منفی نداشته باشید🌹🌹
1
1401/05/24
سوال کننده
خیلی ممنونم دکتر جان
0
1401/05/24
پزشک اوما
خواهش میکنم زهرای نازنینم 🌸🌸
0
1401/05/24
پزشک اوما
stk: |~|12|~|10_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




