Ooma
پرسش (1401/05/03):

دکتر شیر خشک ببلاک ar

سلام پسرم چند روزه بخاطر رفلاکس پنهان شیر خشک ببلاک Ar میخوره شبا روزا شیر خودم اما وقتی شیر خشک میخوره شکمش باد میکنه و تا چقدر همش زور میزنه ک با باد معده دفع شه به شدت زور میزنه صدا میده بلانسبتش مث شیهه اسب موندم چکار کنم خیلی اذیته بچم دارو هم میخوره نمیدونم شیر خشک بهش نمیسازه عوض کنم یا چی مدفوعشم چربه زردی هم داره از ۶ الان ۱ هفتس نمیاد پایین کلا خودمم نمیدونم چی باید بخورم بخاطر شیرم هم بخاطر نفخ هم زردی

شیرخشت میگن واسه زردی خیلی خبه خودت بخور شیرتو بده بچه دو سه قطره هم ب خود نینی در روز بده
ن عزیزم شیر خشت باعث عصبی شدن بچه میشه نباید بهش داد ترنجبین بهش میدم ولی کلا رو ۶ مونده فعلا
اره شیر خشت اصلا نده
خب اگر شیر خودت میخوره خودت رژیم بگیر شیر خشکش قطع کن
چیزایی که باعث تشدید رفلاکس میشه نخور
زردی ۶ دیگه خطر نداره ولی مواظب باش بالا نره .‌ خودت عرقیات خنک بخور مثل کاسنی و شاطره و بید بعد بهش شیر بده . با همین عرق ها بزار ولرم بشه بدنش رو بشور . با شیر گاو بدنش رو بشور . عناب بزار شب تا صبح با آب جوشیده خودش خیس بشه بعد له کن صافش کن بریز تو شیشه شیر بهش بده بخوره . یا با قطره چکان بده
نمیدونم منم شنیدم عزیزم .
سلام مامان راستین جان
عزیزم برای کمک به دلبندتان که اذیت نشو، فارغ از شرایط فرزندتان و حتی اگر نفخ ندارد، برای چندبار در فواصل منظم شکم را با ملایمت در جهت عقربه های ساعت به صورت دورانی ماساژ دهید. برای این کار دست ها را کمی گرم کرده و با روغن زیتون و روغن بچه چرب کنید، سپس در ابتدا دور ناف را ماساژ داده و بعد هرچه از ناف دورتر می شوید، به صورت دورانی به شعاع دایره های ماساژ خود اضافه کنید. بعد کمر و دست و پاها را ماساژ دهید. این کار نباید به قدری طولانی شود که فرزند شما را اذیت و کلافه کند. به علاوه ماساژ دادن نباید بلافاصله بعد از خوردن غذا انجام شود. همچنین به یاد داشته باشید که خواندن یک موسیقی مانند لالایی و یا هر آهنگ دیگری همراه با این کار می‌تواند تاثیر بیشتری را به دنبال داشته باشد. حرکت دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که فرزند خود را به پشت بخوابانید، سپس پاهای او را در دست گرفته و طوری تکان دهید که گویی در حال پدال زدن برای دوچرخه است. این کار را نیز هر بار چند دقیقه به مدت چندبار در روز انجام دهید. در هنگام شیر دادن خیلی دقت کنید که تمام هاله سینه در دهان نوزاد قرار گیرد نه فقط نوک آن، تا از ورود هوای به معده جلوگیری شود. بعد از هر بار شیردهی حتما آروغ فرزندتان را بگیرید و در این کار مداومت کنید. اگر شرایط بهتر نشد با نظر متخصص اطفال قطره هایی مانند دایمتیکون آغاز شوند و اگر باز هم شرایط بهتر نشد شیرخشک دیگری با پسوند AR انتخاب گردد.. بابت زردی هم عدد آن نگران کننده نیست فقط میزان شیردهی را افزایش دهید و چه در شب چه در روز شیردهی در فواصل منظم انجام شده و این فاصله بیشتر از دو ساعت نشود 🌷
ممنون دکتر جان همه این کارا رو انجام میدم دایمیتیکون و پدی لاکت بهش میدم اما خیلی اثر نداره نمیدونم شیرش رو عوض کنم یا نه نان ar هم دادم رفلاکسش بیشتر شد کلافه شدم خیلی شکمش باد داره اینقدر زور میزنه و ناله میکنه ک حد نداره
اینو هم دکتر نوشته واسش میترسم بهش بدم میگم حداقل ۱ ماه بشه بعد
دکتر شیر خشک ببلاک ar
و اینکه دکتر جان من نمیدونم چی باید بخورم مثلا صبحانه لبنیات خوب نیست تخم مرغ خوب نیست واسه زردی و نفخ پس چی بخورم صبحانه ارده مثلا گرمه برا زردی نمیدونم چکار کنم یا ناهار و شام چی بخورم انگار همه چیز ممنوعه
مامان گل این شیرخشک را برای حداقل دو هفته بدهید اگر شرابط بهتر نشد تعویض کنید. سگانوز یا اهورا نی نی را هم امتحان کنید. در مورد تغذیه خودتان اگر حساسیت به پروتئین گاوی وجود ندارد دلیلی برای نخوردن لبنیات و تخم مرغ وجود ندارد، می‌توانید مصرف کنید. عدسی، خوراک لوبیا به شرط خیساندن این حبوبات به مدت حداقل 24 ساعت مناسب هستند. شکلات صبحانه هایی که در خانه با انواع آجیل خام مانند فندوق تهیه می‌شوند، مناسب است، برای ناهار و شام هم تقریبا بیشتر غذاها مجاز هستند فقط فلفل و ادویه های محرک نخورید ، ماهی ، بادمجان مصرف نشوند و اگر حساسیت به پروتئین گاوی وجود دارد گوشت گاو نیز حذف گردد🌷
خانم دکتر اخه میگن لبنیات سردی هست باعث نفخ میشه من بخدا کلافم باور کنید ۱ وعده غذا میخورم شبا دیگه شیرم تمام‌میشه
بعد اینکه خانم دکتر مثلا پسرم تاالان خوب بود الان شیر خشک دادم شروع کرده پیچیدن ب خودش و زور زدن تا صبح هم همینه دیگه صبح فقط صدای باد معده میاد ازش بچم چند روزه ک شبا شیر رو میخوره اینجوره
مامان گل هر چیز اگر به اندازه مصرف شود، مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما لبنیات را کم بخورید اگر دلبندتان حساسیت نشان نداد مصرف کنید. شیرموز، ماست و نعناع، پنیر و گرو و سیاهدانه این موارد به دلیل ترکیب با خوراکی های با طبع گرم مناسب هستند. قطره هایی که گفتم را حتما امتحان کنید جانم❤️
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.