Ooma
پرسش (1401/04/26):

تفسیر سونوگرافی گلو و غده

سلام دکتر عزیز و دوستای اوما،لطف میکنید این سونو گرافی مادرم رو تفسیر کنید این گره ها چی میتونن باشن خیلی نگرانم دکتر جان ازمایشات تیروءید و..هم همگی اوکی بودن،درد هم ندارن

تفسیر سونوگرافی گلو و غده
کسی همچین تجربه ای داره منو از نگرانی دربیاره؟
دکتر غدد هم رفتن گفتن تا سه ماه صبر کن مجدد سونو کنیم ببینم بزرگ شدن یانه
سلام من ندول داشتم عمل کردم چون بدخیم بود
باید نمونه گرفت ازشون
سونوگرافی معتبری رفتید؟
منم همه آزمایشهای تیروییدم و... نرمال بود. ولی خب چون سونو نوشته بود ندول اسکن گرفتم تواسکن گفته بود نوعش سرده بعد دکتر گفت باید نمونه بگیری ازشون نمونه گرفتم گفتن بایدعمل کنی . شش میلی متر بود .خیلی ریز . نه دردی داشتم نه چیزی . حتی دکتر دست میزد مشخص نبود . خیلی اتفاقی فهمیدم دارم . بیشتر ارثیه
مجددچندماه دیگه سونوگرافی تکرارکنه یه مرکز سونوگرافی دیگه که کارشون خوب باشه.
عزیزم خداروشکر که الان خوبی،ندول شما بزرگ میشد به مرور؟جراحیش چجوری بود سخت بود؟
سلام جان دلم
باتوجه به تغییرات دیده شده یک آزمایش ارزیابی سطح هورمون های تیروئیدی انجام شود تا از نظر اختلالات عملکرد تیرویید مادر محترمتان بررسی شوند و در مورد ندول ها اصولا تصمیم گیری با متخصص غدد است معمولا در چنین مواردی در ارزیابی های مکرر روند تغییرات ندول ها بررسی شده و. در صورت صلاحدید نمونه برداری انجام خواهد شد نگران‌ نباشید اما تحت نظر بودن به صورت جدی الزامی است🌷
ممنونم دکتر عزیز،ازمایشات هورمونی همگی نرمال بودن.بله حتما پیگیری میکنیم.
stk: |~|12|~|5_col
بسیار هم عالی عزیزم و احسنت به شما که پیگیر هستید ❤️
stk: |~|11|~|109_col
بله ممکن بود بزرگ شه و پخش شه توبدنم .چون نمونه برداری تشخیص بدخیم داده بود.خیلی سخته جراحیش . مهم جراحه که باسابقه باشه حین تخلیه غده تیرویید به پاراتیرویید وحنجره آسیب نزنه که متاسفانه جراح من به هردوش آسیب زده.
من سال ۹۷ عمل کردم تهران بیمارستان خصوصی ولی جراحم خدابراش نسازه انقدندولم ریزبود احتیاج به یددرمانی هم نداشتم بعدعمل ونکردم ولی تاآخرعمر بایدقرصهای کلسیم وکلستریول بخورم کنارقرص لووتیروکسین. ولی داداشم پارسال عمل کردیددرمانی شدبعدش
جراحش شهرخودمونه کرمانشاه عالی بود چون سابقه عمل تیروییدداشت . فقط لووتیروکسین میخوره. ولی خب این تیرویید لعنتی خیلی آدمو بهم میریزه بعدعمل آدم بیحال میشه .مشکلات گوارشی سراغمون اومده . انشالله مادرتون کارش به عمل نکشه‌
وای عزیزم چقد بد منم ایلامم دکترتون تو کرمانشاه کی بود؟
خدایا خیلی نگرانم برا مامانم😭
دکترغددم توکرمانشاه کارون شاه ابراهیمی فوق تخصص غدده‌ . جراحم تهران بود‌ ‌ . جراح داداشم کرمانشاهه
دکترافشین قاسمی بهترین جراحه خداخیرش بده . ولی خدا نابود کنه جراح منو.همش نفرینش میکنم. نگران نباش. فوقش اگه عمل خواست بیاید اینجا پیش افشین قاسمی عملش کنین
ممنونم عزیزم 😘😘
خواهش گلم ❤
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.