Ooma
پرسش (1401/04/15):

برفک نوزاد دو ماهه

سلام خانوم دکتر عزیز من دخترم از دیروز روی لبش و لثه های بالاش دون دون شده خودم نیستاتین گرفتم از دیروز بهش میدم میخام بدتر نشه چیکار کنم زود خوب بشه دو تا سینه هامم موقع شیردهی میسوزن ولی اثری از برفک روشون نیست چیکار کنم باید شستشو بدمشون ؟؟

حتما قبل از شیردهی شست و شو بده سوتیناتو هم بشور
عزیزم رو نوک سینه اتم نستاتین بزن
سلام به روی قشنگتون مامان جان
تلاش کنید تا روزی 2 تا 2 بار دوش بگیرید. اگر احیانا علاوه بر سینه، با بطری نیز شیر می‌دهید، سر شیشه را دور انداخته و یا با مرتب با آب جوش، بجوشانید و برای پستانک هم همین کار را بکنید.
به فرزندتان طبق دستورالعمل مندرج بر روی بسته (هر 8 ساعت 5 قطره) ، قطره نیستاتین بدهید تا بخورد و بعد هم روزی سه بار گاز استریل را دور انگشت تان بپیچید و آن را به قطره نیستاتین آغشته کنید و آن‌را روی زبان نوزاد بکشید. سعی کنید گاز آغشته به نیستاتین را به همه سطح زبان و همچنبن اطراف دهان نوزاد بکشید حتی قسمت های مخاط دهان و داخل گونه هم بمالید به طوری که تمام نقاطی که در هنگام شیر خوردن درگیر هستند به این قطره آغشته شوند. تا ده دقیقه بعد از این کاز شیردهی نداشته باشید و روال درمان را تا دو هفته ادامه دهید.
هر 6 ساعت یکبار یعنی در فاصله بین دو شیردهی ، گاز استریل آغشته به نیستاتین را به نوک هر دو سینه بمالید و قبل از شیردهی بشویید.
بااین روال بهبودی سریع حاصل خواهد شد ❤️
ممنونم خانوم دکتر عزیز
خواهش میکنم مامان گل دوست داشتنی ❤️
stk: |~|11|~|19_col
خانوم دکتر دخترم برفکاش داره بیشتر میشه چیکا کنم ؟؟
دارو رو به موقع میدم سینه هامم مرتب میشورم
دقیقا طبق دستورالعمل پیش می روید عزیزم؟ به سینه ها هم نیستاتین می زنید؟
بله خانوم دکتر
به سینه ها میزنم و آنی میشورمشون
عزیزم نباید بلافاصله بشویید، به سینه بزنید و بگذارید بماند و قبل شیردهی بعدی بشویید
باشه چشم ممنونم
چشم هاتون بی بلا جانم. اگر فایده نداشت بگویید داروی بعدی را شروع کنیم
سلام دکتر جان برفک دخترم بعد یه هفته خوب نشده چیکار کنم ،؟
یه دوره دیگه نیستاتین بدم ؟؟ یا بی فایده اس
از محلول ویوله دوژانسین، هر ۶ساعت به اندازه ای که روی زبان پوشانده شود استفاده کنید و تا یک هفته ادامه دهید.
خودتان 2 عدد کپسول فلوکونازول 150 میلی گرم بخرید و هر 3 روز یکی مصرف کنید. محلول نیستاتین هم همچنان هر 6 ساعت روی سینه ها مالیده و قبل از شیردهی بشویید. هر روز دوش بگیرید و اگر این بار بهبودی حاصل نشد، بايد جهت بررسی علت به متخصص اطفال مراجعه کنید 🌹🌹
چشم خانوم دکتر ممنونم
شربت نیستاتین به دخترم هم بدم یا فقط برای شست شوی سینه ازش استفاده کنم ؟؟
نیستاتین فقط برای خودتان استفاده کنید مامان جان برای دلبندتان ویوله دوژانسین استفاده شود. دقت کنید با گوش پاک کن مقدار خیلی کمی به محلول آغشته کرده و روی برفک ها بزنید، چون غلیظ و بنفش رنگ هست و تمام دهان را بنفش می‌کند که البته طبیعی است ولی مقدار زیاد محلول مبادا توسط دلبندتان بلعیده شود، به روشی که گفتم بزنید.

سوالات مشابه