Ooma
پرسش (1400/09/23):

درمان سرماخوردگی نوزاد ۲۸ روزه چگونه است؟

باسلام
دختر من ۲۸ روزشه،از دیشب گرفتگی بینی داره و سرفه های تک تک می کنه،با توجه به سن نوزاد آیا مجاز به استفاده از دارویی هستم یا صرفا با خوردن شیر مادر درمان میشه؟

سلام عزیزم ۲۸ روزه نمیشه دارویی داد تا جایی که من می‌دونم ولی مطمئنی سرما خورده شاید بینیش کیپ شده با قطره سدیم کلراید و پوآر راه بینیشو باز کن
دختر منم تک سرفه میکرد گاهگاهی دکتر گفت شیر میاد تو گلوش
نمی دونم راستش😔،چون سرفه می کنه میگم ممکنه سرماخوردگی باشه
بعید میدونم سرما خورده باشه
اکثر
نوزادا بینی شون کیپ هست و تک سرفه و عطسه زیاد میزنن
تبشو چک کن .اگه تب داشت سرماخورده .ولی اگه تب نداشت رفلاکس داره .شیر میاد توی گلوش قورتش میده اینطوری میشه .اگه تب نداشت هر دو ساعت یا یک ساعت و نیم شیرش بده .۱۰ تا ۲۰ دقیقه توی بغلت نگهش دار بعد که میخوای بخوابونیش سرشو یه کم بالاتر بدنش بذار یه چیزی بذار زیر بالشتش.سرش حدود ۳۰ درجه بالاتر باشه از بدنش.قطره سدیم کلراید براش بگیر هر ۶ ساعت استفاده کن.
عزیزم کاش ببری دکتر احتمال زیاد ریفلاکس داره
سلام مامان جان
با توجه به سن دلبند کوچکتان نمی توان خود درمانی را در خانه آغاز نمود زیرا در ابتدا باید با معاینه از علت اصلی مشکل آگاه شده و سپس اقدامات درمانی را آغاز نماییم. بنابراین در اسرع وقت به متخصص اطفال مراجعه کرده و فعلا تا زمان مراجعه تلاش کنید تا با قطره بینی سدیم کلراید مخصوص اطفال بینی او را به خوبی شستشو داده و به کمک پوار یا فین گیر سوراخ ها را تخلیه کنید.
همچنین با گذاشتن کلاه سر دلبندتان را گرم نگه دارید و به یاد داشته باشید که در چنین شرایطی احتمال آسپیره شدن شیر افزایش یافته و بنابراین باید حتماً حسابی مراقب دلبندتان باشید آروغ او را به خوبی بگیرید، تا سی دقیقه بعد از شیردهی فرزندتان را نخوانده و در حالت عمودی نگه دارید و در حالت شیب دار (شیب خفیف برای بالاتر قرار گرفتن سر و شانه ها) او را بخوابانید. برای ایجاد شیب بالش را مستقیم زیر سر فرزندتان قرار ندهید بلکه آن را زیر تشک قرار دهید و یا از تشک های آنتی رفلاکس مخصوص استفاده کنید💕

سوالات مشابه