Ooma
پرسش (1400/08/10):

برای سرماخوردگی در بارداری چه دارویی مصرف کنم؟

با سلام
من در هفته ۱۱ بارداری هستم... الان حدود سه روز هست که سرماخوردم و هر روز کمی بدحال تر میشوم و فقط مایعات خوردم و آبلیمو عسل و سوپ و اینجور چیزها میترسم شدید تر بشه مریضیم و عفونت کنه گلوم باید چیکار کنم؟

منم سرماخوردم ‌دکتر رفتم بهم آموکسی سیلین داد و دکسترومتورفان. اما من فقط سه تا از کپسول آموکسی رو خوردم و دیگه نخوردم. سوپ پر از شلغم بخور شلغم، غرغره نمک روزی دو سه باز هم بینی هم دهان، میوه وآب میوه و مایعات زیاد همینا خوبم کرد.
سلام
عسل بد نیست تو بارداری؟
مگه دکتر نرفتی؟
ن دکتر نرفتم هنوز اخه تا امروز حتی آبریزش هم نداشتم ولی عسل رو میدونم که بد نیست
علائمت چیه عزیزم؟
سلام عزیزم برو دکتر حتما
سلام مامان جان
با توجه به اینکه که ما در دوران اپیدمی هستیم، با توجه به چرخش بسیار بالای ویروس در جامعه، به ناچار تمام علائم مشکوک باید در مرحله اول کرونا در نظر گرفته شوند تا زمانی که خلاف این مسئله به اثبات برسد. با توجه به اینکه بر طبق گفته پزشکان عفونی، بیماری کرونا در حال حاضر بیشتر با علائمی مانند خارش و درد گلو و علائم شبیه به سرماخوردگی ایجاد می شود، حتماً خود را قرنطینه کنید و به افرادی که در طی چند روز گذشته با آنها در تماس بوده اید نیز هشدار دهید تا اصول قرنطینه را رعایت کنند.
مصرف مایعات به ویژه مایعات گرم ،آبمیوه های طبیعی و همچنین میوه و سبزیجات را افزایش داده و مواد غذایی حاوی پروتئین را بیشتر مصرف کنید. رژیم غذایی غنی از پروتئین راهکاری است که به بیماران مبتلا به کرونا و حتی افراد درگیر سرماخوردگی کمک می‌کند تا بهتر است با این بیماری ها مقابله کنند.
اگر تب یا احساس خستگی دارید، هر هشت ساعت یک عدد استامینوفن مصرف کنید.
به طور مداوم با سرم بینی و گلوی خود را شست و شو دهید.
شربت آب لیمو، آب گرم و عسل، سوپ سبزیجات و مرغ، عصاره ماهیچه، عصاره بلدرچین، زیتون، چای، گزینه های مناسبی هستند و همچنین می توانید بخور نعنا را امتحان کنید. آب و سایر مایعات خیلی زیاد مصرف شوند.
از همه چیز مهم تر باید هر چه سریعتر جهت ارزیابی و دریافت داروهای مناسب حتما به متخصص عفونی یا داخلی مراجعه کنید 🌹🌹🌹
بله ممنون از راهنمایی تون امروز خیلی بهترم فقط چون توی سه ماهه اول هستم نگران مصرف استامینوفن بودم... الان سفکسیم هم مصرف میکنم بخاطر عفونت ادراری مشکلی نداره؟
خواهش میکنم جان دلم 💜💜سفیکسیم موردی ندارد ، استامینوفن ساده هم در مقدار محدود موردی ندارد اما زياده روی نکنید♥️

سوالات مشابه