باید گوشه چشمشو اروم مالش بدی هرروز بیاد بیرون اونا
اونو دیر دنبالش دراومدن مجبور شدن عمل سرپایی ببرن
والا من دایم ماسار دادم وقطره هنوزم قی میکنه
عزیز جان مجاری اشک چشماش بسته هست باید با ماساژ بازش کنی . اول دستهاتو تمیز بشور و بعد هم مجرای اشکی رو باید ماساژ بدی که باید نشون بدم نمیتونم توضیح بدم چجوری. یه سرچ تو نت بکنی ماساژ صحیح چشم نوزاد رو نشون میده
اگه با ماساژ باز نشه با میل باز میکنه دکتر. ولی نود درصد نوزادان با ماساژ حل میشه مشکلشون
مال من به زود دخترم میزاره ماساز بدم هی ماساز میدم
عزیزم با چای سیاه سردشده چشمش رو باپنبه چندروز بشور
احتمالا سینه ات موقع شیردادن بهش خورده
قطره باکتی ماید هر ۸ ساعت دو قطره بریز. گوشه ی چشمم بمال که کیسه مجرای اشک و خالی کنی قی نکنه
مجرای اشکی کودک بسته است، ماساژ مجرای اشکی روزانه 4 بار، قطره چشمی سیپروفلوکساسین روزی 4 بار 1 قطره
اگر قرمزی و ورم پلک دارد پماد چشمی هیدروکورتیزون روی پلک و ابرو روزی دوبار
شستشوی چشم با چای کمرنگ