Ooma
پرسش (1399/01/26):

فولیک اسید در بارداری

سلام ,من راجع به فولیک اسید و میزان مصرفش در بارداری سوال داشتم,ایا درسته که میگن مصرف فولیک اسید زیاد باعث بیش فعالی و اوتیسم در نوزادان میشه؟
من تالاسمی دارم و چون هموگلوبینم ٩.٥ بود پزشکم برام فولیک اسید ٥ میلی گرم تجویز کرده,و تا الان که هفته ی سی و دو هستم هم مصرف میکنم,از وقتی این رو شنیدم خیلی نگران شدم,ممنون میشم راهنماییم کنید که ایا باید دوز فولیک اسیدم رو کم کنم و یا ادامه بدم به همین روند؟
در ضمن ازمایش مربوط به فولیک اسید رو هم دادم تو سه ماهگی که زده بود بالای ٣.٥ رنج نرماله و من ٩.٥ بودم

هرچی دکترت میگه حتما همون ۵میلی گرم بس بوده
شما هم میخوری اسید فولیک ؟ چند میلیگرم میخوری؟
سلام عزیزم منم تلاسمیم دکترم بهم اسید فولیک ۵ داده
سلام عزیزم، ایشالا بارداریتو به سلامت و راحتی پشت سر بذاری ولی به نظرم این که میپرسی ادامه بدی یا نه درست نیس چون قطعا دانش دوستان بیشتر از پزشک شما نیست حتما با متخصص در این خصوص مشورت کن تا زودتر دلنگراتیت رفع شه، به امید خدا نینیتو سالم و سلامت درآغوش بگیری
مرسی عزیزم👍🌹
ممنون عزیزم ,انشالله همینطور برای شما,البته من سوال رو ازپزشک اوما پرسیدم,ولی خوب بچه ها هم لطف کردن مشارکت کردن👍🌹
بهتره با دکترت مشورت کنی ولی من دکترم گفت تحقیقاتی که انجام شده میگه مصرف زیاد فولیک اسید خوب نیست حتی اونایی که مشکل داشتن و میخان مصرف فولیکشون بکنن فولیک۴ .
منم کل بارداری قبلیم فولیک 5خوردم پسرم بسیار باهوش وعاقل بود وهیچ مشکلی نداشت
منم تالاسمیم دکترم گفته هرروز بخور اسید ف لیک ۱ گفت اگه روزی میوه سبزی زیتون خوب خوردی نخور
سلام مصرف اسید فولیک یک میلی گرمی هم کافیست مگر اینکه شما شرایط خاصی داشته باشید ، باز با پزشک معالج مشورت کنید چون سطح اسید فولیک بالا زده ، اما در مورد اوتیسم فعلا مطالعات ضد و نقیص این و قطعی نیست
ممنونم از همه🙏🌹

سوالات مشابه