Ooma
کره بادام زمینی برای لاغری

چه نسخه کره خامه ای بادام زمینی و چه نسخه پر طرفدار کره بادام زمینی را  ترجیح دهید، به هر حال کره بادام زمینی احتمالاً اولین چیزی نیست که وقتی می خواهید لاغر شوید به آن علاقه مند می شوید. کره بادام زمینی اگرچه سرشار از پروتئین است، اما محتوای چربی زیادی نیز دارد و در هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی تقریباً 100 کالری وجود دارد.

اما تحقیقات نشان می دهد که مصرف کره بادام زمینی با وجود این که سرشار از پروتئین است، ممکن است مانع کاهش وزن شما نشود. در واقع، خوردن آن حتی ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند.

بر اساس یک مطالعه چند ساله بیش از 100000 زن و مرد، یک رژیم غذایی شامل مقادیر بالای چربی های اشباع نشده مانند مواردی که در آجیل یافت می شود، به کاهش وزن کمک می کند و همچنین از بیماری های قلبی و جلوگیری می کند. یک منبع تحقیقاتی معتبر در سال 2009 که بیش از 50،000 زن را در طی هشت سال دنبال کرد، نتیجه گرفت که مصرف آجیل به طور منظم، خطر افزایش وزن و چاقی آنها را کمی کاهش می دهد.

در حالی که تحقیقات در حال انجام است، به نظر می رسد که شواهد زیادی در مورد کره بادام زمینی به عنوان ابزاری موثر برای کاهش وزن وجود دارد، وقتی به میزان متوسط خورده می شود. ما را در متن زیر همراهی نمایید تا هرآنچه را که باید در مورد مصرف کره بادام زمینی برای لاغری بدانید را توضیح دهیم .

کره بادام زمینی چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

کره بادام زمینی به دو روش میتواند به کاهش وزن کمک کند: از طریق کمک به کنترل اشتها و از بین بردن قند خون.

مصرف کره بادام زمینی باعث ایجاد حالت سیری برای مدت طولانی در شما می شود. خوردن میان وعده های کم چرب یا بدون قند اولین انگیزه برای بسیاری از ما است که سعی در کاهش وزن داریم. اگر می خواهید قند یا کالری مصرفی خود را کاهش دهید، این انواع میان وعده ها ممکن است کمک کنند، اما واقعیت این است که همیشه سیر کننده نیستند.

در عوض، خوردن آجیل درختی یا محصولات بادام زمینی قبل از خوردن یک وعده غذایی یا میان وعده به احساس سیری کمک می کند، یک منبع معتبر در تحقیقات پزشکی نشان داد که این احساس سیری احتمالاً می تواند بعلت  چربی ها و پروتئین غنی در بادام زمینی باشد. با توجه به همان بررسی، احساس سیری منجر به غذا خوردن کمتر می شود و در نتیجه در کاهش وزن موثرتر است. 

کره بادام زمینی به پاسخ قند خون کمک می کند

برخی از غذاها، به ویژه غذاهای فرآوری شده و نشاسته ای، باعث افزایش قند خون می شوند. قند خون ناپایدار با چاقی و دیابت ارتباط دارد. اما کره بادام زمینی، با وجود شیرینی طبیعی و بافت خوشمزه، دارای شاخص گلیسمی پایین است.

خوردن کره بادام زمینی روشی است برای مصرف چربی و همچنین پروتئین و فیبر. یک مطالعه کوچک در سال 2018 نشان داد که حتی با خوردن یک وعده (دو قاشق غذاخوری) کره بادام زمینی تثبیت می شود و اثر قند خون یک وعده غذایی که در غیر این صورت بر روی شاخص گلیسمی زیاد است را ایجاد می کند.

بهترین کره بادام زمینی برای کاهش وزن

هنگام خرید کره بادام زمینی برای کاهش وزن، به برچسب آن نگاه کنید. برخی از مارک های کره بادام زمینی دارای مقدار زیادی قند، نمک و مواد نگهدارنده اضافه شده هستند. مارک های ارگانیک کره بادام زمینی بهترین گزینه برای کاهش وزن هستند. برچسب های تغذیه ای را بخوانید تا کمترین مقدار سدیم و شکر اضافه شده را پیدا کنید.

توجه داشته باشید که برخی از مارک های کره بادام زمینی محصولات خود را به جای "کره بادام زمینی" به عنوان "کره کره بادام زمینی" تبلیغ می کنند که به آنها مجوز افزودن انواع مواد و قندهای دیگر را می دهد.

کره بادام زمینی حاوی فیبر و فولات بیشتری است که هر دو برای سلامتی شما ضروری هستند. اگرچه ممکن است گزینه های کره خامه ای بادام زمینی محتوای پروتئین بیشتری داشته باشد، اما انتخاب فیبر به جای پروتئین می تواند همان اثر پر کردن را با مزیت تقویت هضم خوب داشته باشد.

 

نحوه مصرف کره بادام زمینی

نحوه مصرف کره بادام زمینی

شما می توانید از طریق روش های خلاقانه کره بادام زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نیازی به پایبندی به استاندارد خاصی نیست. نکته مهم در مصرف کره بادام زمینی برای کاهش وزن، تعدیل است: چند بار در هفته دو یا سه وعده دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را هدف قرار دهید. اگر بیش از این مقدار مصرف کنید، خطر مقابله با فواید کره بادام زمینی با کالری بسیار بالا را دارید. ایده هایی برای مصرف کره بادام زمینی عبارتند از:

  • دو قاشق کره بادام زمینی به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید، خواه اسموتی سبز باشد یا مخلوط توت
  • با سالاد خود بادام زمینی بریزید
  • پخش کره بادام زمینی و عسل به جای کره روی نان تست کامل غلات
  • خوردن سوپ کره بادام زمینی به سبک تایلندی همراه با پیاز، سیر و گوجه فرنگی
  • مخلوط کره بادام زمینی با بلغور جو دوسر یا جو دو سر

فواید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی فقط به کاهش وزن کمک نمی کند. مصرف بادام زمینی به عنوان یک قسمت منظم از رژیم غذایی فواید دیگری نیز دارد. کره بادام زمینی به شما کمک می کند تا بعد از تمرین بهبود یابید. سرشار از پروتئین است، اگر در ورزش سخت می روید، به تقویت آن نیز نیاز دارید.

کره بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. به دلیل نمره پایین گلیسمی بادام زمینی، مصرف منظم بادام زمینی می تواند به پایداری قند خون کمک کرده و خطر دیابت را کاهش دهد.

کره بادام زمینی مملو از ویتامین ها و مواد معدنی است. مس، فولات، ویتامین های گروه B و منگنز در آن جا وجود دارد. کره بادام زمینی ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر علل اصلی مرگ را کاهش دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، یک مطالعه بزرگ و چند ساله در مورد عادات غذایی نشان داد که مصرف آجیل رابطه معکوس با بیماری های قلبی، سرطان و بیماری های تنفسی دارد.

حرف آخر

ما هنوز درمورد تأثیر کره بادام زمینی بر بدن شما می توانیم بیشتر صحبت می کنیم، اما آنچه اکنون می دانیم کاملاً واضح است: کره بادام زمینی می تواند بخشی از یک برنامه کاهش وزن سالم باشد.

به یاد داشته باشید، شما فقط با خوردن کره بادام زمینی قادر به کاهش وزن نخواهید بود. سوزاندن کالری بیشتر از میزان کالری مصرفی با ذهن آگاهی و ورزش فرمول اثبات شده برای کاهش وزن است. اما خوردن یک یا دو وعده کره بادام زمینی چند بار در هفته ممکن است انگیزه لازم برای رد غذاهای چرب یا پر قند را به نفع گزینه های سالم فراهم کند.

برای برخی از افراد، افزایش وزن یا افزودن عضله می تواند به همان سختی باشد که کاهش وزن برای دیگران. با این حال، به سادگی افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی می تواند تلاش شما برای افزایش وزن را هم سالم و هم موثرتر کند.

 Kathryn Watson. Can Eating Peanut Butter Help Me Lose Weight? on January 17, 2019

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 90% 90