Ooma
نقش ژل آلوئه ورا در روتین پوستی

ژل آلوئه ورا به دلیل فواید بسیاری که دارد، زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت، محبوبیت پیدا کرد. این محصول از ماده ژل‌مانند داخل گیاه آلوئه‌ ورا تهیه می‌شود. گیاه آلوئه‌ورا به عنوان یک ماده طبیعی شگفت‌انگیز، قرن‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده برای رفع انواع دغدغه‌های پوستی کارآمد است و در روتین مراقبت از پوست جایگاه مهمی دارد. به همین دلیل بسیاری از محصولات زیبایی، حاوی آلوئه‌ورا است. اما برای اینکه بتوانید از این محصول در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود استفاده کنید، لازم است اطلاعات دقیقی درباره‌اش داشته باشید. هدف از نوشتن این بلاگ هم دقیقا همین موضوع است.

 

ژل آلوئه ورا چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

آلوئه‌ورا درختچه‌ای است که به دلیل ماده ژل‌مانند مغذی درون برگ‌ها، بسیار محبوب است. اسیدها، مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، اسیدهای سالیسیلیک و سایر مواد مغذی با خواص دارویی و مراقبت از پوست در آلوئه ورا به صورت خالص موجود است.ویتامین A، ویتامین B1 ،‌ ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین B12،‌ ویتامین C،‌ ویتامین E، آمینواسیدهای روی و اسیدهای چرب ضروری، آنزیم‌ها و گلیکوپروتئین؛ تنها بخشی از عناصر تشکیل دهنده ژل آلوئه ورا است.

همچنین ژل آلوئه‌ورا دارای ترکییات متنوعی با قابلیت روشن‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی پوست است. مواد مغذی به نام آلوئین و آلوئه در ژل آلوئه‌ورا وجود دارد که می‌تواند به روشن‌کردن لکه‌های تیره و نواحی پرپیگمانتاسیون کمک کند. آنتراکینون یکی دیگر از اجزای موجود در آلوئه‌ورا است که در حذف سلول‌های مرده سطح پوست عالی عمل می‌کند و ظاهری سالم به پوست می‌دهد. این می‌تواند به بهبود علائم پیری و به حداقل رساندن ظهور لکه‌های قرمز و یا لکه‌هایی که پوست را کدر می کند‌، کمک کند.

 

ژل آلوئه‌ورا چه کاربردی در روتین پوستی دارد؟

با چندین نوع اسید آمینه ضروری، مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین‌های فراوانی مانند بی، سی و دی؛ آلوئه‌ورا می‌تواند طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی را هدف قراردهد. آلوئه ورا همچنین دارای یک عمصر آنتی اکسیدانی به نام لیگنین است که آسیب‌های محیطی را مدیریت می‌کند. این محصول همچنین به حفظ رطوبت کمک می‌کند تا پوستی صاف‌تر و چهره‌ای جوان‌تر داشته باشید.

به این ترتیب کاربرد ژل آلوئه‌ورا در روتین پوستی به شرح زیر است:

مرطوب کننده:

آلوئه‌ورا از 96 درصد آب تشکیل شده‌است، بنابراین می‌تواند  پوست شما را آبرسانی کرده، بدون اینکه احساس چربی ایجاد کند. آلوئه ورا همانطور که گفتیم، دارای یک عنصر آنتی‌اکسیدانی به نام لیگنین است، که به خنثی کردن آسیب‌های محیطی کمک می‌کند. مرطوب‌کنندگی این محصول باعث می‌شود که یک گزینه عالی برای زیرسازی آرایش هم باشد.

ضدآفتاب:

استفاده از آلوئه ورا می‌تواند به رفع سوزش و خارش ناراحت کننده در اثر آفتاب کمک کند. این ماده می‌تواند به کند کردن فرآیند آسیب بعد از آفتاب سوختگی منجر شود، تا به افراد مبتلا به مشکلات قارچی و باکتریایی پوست کمک کند.

جوان‌کننده:

ژل‌آلوئه ورا باعث سلامت پوست و بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروک روی صورت می‌شود. یکی دیگر از نشانه‌های پیری، نازک شدن پوست است. ژل آلوئه ورا به پوست کمک می کند تا ضخیم‌تر، قوی‌تر و هیدراته تر به نظر برسد.

ترمیم کننده دور چشم:

ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلوئه‌ورا به روشن‌کردن محسوس و درمان سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

ضد لک:

ویتامین E و پلی‌ساکاریدهای موجود در ژل آلوئه‌ورا برطرف‌کننده لکه‌های پوستی است. این عناصر آسیب‌های ناشی از محیط را در پوست خنثی کرده و به مرور زمان لکه‌ها را کمرنگ‌تر می‌کند.

لایه‌بردار:

آلوئه ورا یک لایه‌بردار ملایم است که اغلب برای انواع پوست‌های خشک یا حساس انتخاب خوبی است. این ماده حاوی اسید سالیسیلیک و ترکیبات آبرسان است که به طور همزمان پوست را لایه‌برداری و آبرسانی می‌کند. این محصول با افزایش گردش سلولی باعث لایه‌برداری سلول‌های مرده از سطح پوست می‌شود. با ظاهر شدن لکه‌ها، می‌توانید مقدار کمی ژل آلوئه‌ورا را با اسکراب صورت خود مخلوط و به پاکسازی منافذ و حفظ سلامت پوست کمک کنید.

تونر:

تونر به پاک کردن آرایش و کثیفی‌های باقی‌مانده پس از پاکسازی صورت کمک می‌کند. آلوئه ورا درست مانند تونر عمل کرده، پوست را آبرسانی می‌کند و خاصیت خنک کنندگی و طراوت‌بخشی دارد.

 

طرز استفاده از ژل آلوئه ورا چگونه است؟

این محصول یک ماده ایمن و طبیعی محسوب می‌شود که به راحتی می‌توان از آن برای اهداف مختلف استفاده کرد. علاوه‌بر پوست، ژل آلوئه‌ورا حتی برای مو و ناخن هم کاربرد دارد. خوبی این ژل این است که با استفاده روزانه و درازمدت هم کوچکترین آسیبی به پوست وارد نمی‌کند. پس شما می‌توانید با خیال راحت از این ژل برای اهداف مختلف استفاده کنید.

 برای اینکه طرز استفاده از ژل آلوئه‌ورا را یاد بگیرید، نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • اولین قدم برای استفاده از ژل آلوئه ورا روی صورت این است که صورت خود را با آب سرد بشویید. سپس مقداری آلوئه‌ورا را روی نوک انگشتان خود بردارید و به آرامی با حرکات دایره‌ای روی تمام صورت خود بمالید. بگذارید آلوئه‌ورا حدود 10 و 15 دقیقه روی صورت شما بماند و سپس آن را آبکشی کنید. صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید.
  • باید قبل از تونر از آلوئه ورا برای پاکسازی صورت استفاده کنید. بعد از 10 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید و سپس یک تونر مناسب بزنید. زیرا نه تنها باعث می‌شود که پوست صورت خشک نشود، بلکه پوست را آبرسانی و مرطوب می‌کند.
  • شما می‌توانید هر روز از ژل آلوئه‌ورا روی پوستتان استفاده کنید، زیرا 80 درصد آن از آب تشکیل شده‌است.
  • بهترین زمانی که می‌توانید ژل آلوئه ورا را برای مراقبت از پوست استفاده کنید، صبح بعد از یک خواب خوب شبانه است. با این وجود بهتر است از این محصول در روتین پوستی صبح و شب استفاده کنید.
  • ژل آلوئه‌ورا را می‌توان به عنوان لوسیون بعد از حمام استفاده کرد. بعد از حمام پوست چربی خود را از دست داده و بسیار خشک و آسیب‌پذیر است. شما می‌توانید بااستفاده از ژل آلوئه‌ورا سرتاسر بدن خود را آبرسانی کنید. این کار باعث می‌شود که پوست دچار خشکی و تیرگی نشود.
  • ژل آلوئه ورا یک محصول پرکاربرد است که می‌توان از آن در موارد مختلف بهره برد. برای مثال اگر می‌خواهید پوست دور ناخن خود را تقویت کنید، ژل آلوئه‌ورا بسیار مفید است. این محصول با املاح و مواد معدنی، پوست حساس و آسیب‌پذیر دور ناخن و البته خود ناخن را تقویت کرده و ظاهر آن را هم زیباتر می‌کند.
  • توصیه می‌کنیم برای قسمت‌های خشک و تیره بدن مانند آرنج یا زانو از این محصول استفاده کنید. این محصول به خوبی خشکی پوست را برطرف کرده و بافتی نرم و یکدست به پوست می‌بخشد. بعد از مدتی که از این ژل استفاده می‌کنید، متوجه می‌شوید که چه تغییرات قابل‌توجهی در بخش‌های تیره پوست ایجاد شده‌است.
  • ژل آلوئه‌ورایی که استفاده می‌کنید، باید خالص و باکیفیت باشد. پس نباید به هر محصولی در بازار اعتماد کنید. یک محصول نامرغوب می‌تواند به پوست شما آسیب جبران‌ناپذیر وارد کند.

منبع: زیمالب

امتیاز مطلب: 100% 100