Ooma
مدی هانی چیست؟

انسان ها برای اولین بار بیش از 5000 سال پیش فواید دارویی عسل را کشف کردند، اما این شیرین کننده تا سال 2011 تاییدیه FDA  را دریافت نکرد، تا زمانی که شرکت تجهیزات پزشکی درما ساینسز واقع در نیوجرسی، ژل عسل مدی هانی خود را به بازار معرفی کرد. این محصول هم اکنون از محصولات پرفروش زخم در دنیا می باشد. در ایران نیز شرکت بازارطب عاملیت فروش این محصول را بر عهده دارد.

از آن زمان، مدی هانی به محصولی برای مراقبت از زخم برای بسیاری از مردم دنیا تبدیل شده است. این دارو در هر دو فرمول قوی پزشکی و بدون نسخه عرضه می شود و راهی ایمن، موثر برای مدیریت سوختگی، زخم شریانی و زخم های جراحی ارائه می دهد.

اگر از یکی از عزیزان مبتلا به مشکلات زمینه ای مانند دیابت یا نارسایی وریدی مراقبت می کنید، مدی هانی می تواند خطر عفونت ها را کاهش دهد، از برداشتن بافت نکروزه حمایت کند و روند بهبود طبیعی زخم بدن را تشویق کند.

سرتیتر این مقاله:

MEDIHONEY® چیست؟

تفاوت بین مدی هانی  و عسل معمولی چیست؟

مدی هانی برای چه مواردی استفاده می شود؟

آیا برای مدی هانی نیاز به نسخه دارید؟

چگونه از مدی هانی استفاده کنم؟

هنگام استفاده از مدی هانی ، آیا به لوازم اضافی نیاز دارم؟

مدی هانی چیست؟

مدی هانی نام تجاری ژل زخم و سوختگی است که از 100% عسل لپتوسپرموم (مانوکا) ساخته شده است. عسل مانوکا از این نظر منحصر به فرد است که دارای خواص ضد باکتریایی و مقاوم در برابر باکتری است، به این معنی که باکتری را از ایجاد مقاومت در برابر اثرات مفید آن جلوگیری می کند.

مدی هانی از نظر ظاهر و بافت شبیه به عسل سنتی فروشگاهی است، اما شیرین کننده نیست. در عوض، یک راه کاملا طبیعی برای درمان زخم های باز، جلوگیری از قانقاریا و عفونت فراهم می کند. اغلب زخم هایی که پیشرفت کرده اند بوی بدی دارند. همچنین نشان داده شده است که مدی هانی بوهایی که ممکن است همراه با زخم ها باشد را کاهش دهد.

مدی هانی در جذب رطوبت از زخم ها و "آب زدایی" باکتری ها عالی است. اساسا، این بدان معنی است که رشد باکتری را در داخل زخم کاهش می دهد. همچنین دارای اثر ضد التهابی است که به سرعت بهبود زخم های موجود کمک می کند و درد را کاهش می دهد.

تفاوت بین مدی هانی و عسل معمولی چیست؟

مدی هانی  از چند جهت با عسل معمولی متفاوت است. به عنوان مثال، تنها توسط زنبورهایی تولید می شود که گل مانوکا، گونه ای از درخت چای بومی نیوزلند را گرده افشانی می کنند.

 دوم اینکه عسل مانوکا حاوی غلظت بسیار بالاتری از متیل گلیوکسال (MGO) نسبت به عسل معمولی است. MGO یک ترکیب آلی است که به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی آن شناخته شده است.

هر محصول مدی هانی دارای رتبه منحصر به فرد فاکتور Manuka (UMF) است. هرچه رتبه UMF بالاتر باشد، سطح MGO و سایر ترکیبات شفابخش بالاتر است. رتبه بندی UMF از 0 تا 16+ متغیر است. هر امتیاز 16 یا بالاتر نشان دهنده راه حل برتر است.

مدی هانی برای چه مواردی استفاده می شود؟

مدی هانی در فرمولاسیون های مختلفی از جمله ژل، خمیر زخم، پانسمان آلژینات کلسیم و باند پانسمان آلژینات کلسیم وجود دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به نشانه های درمانی هر محصول بیندازیم:

 

ژل پانسمان زخم و سوختگی  مدی هانی

ژل پانسمان زخم و سوختگی مدی هانی حاوی فرمول 80% عسل لپتوسپرموم فعال (عسل مانوکا) و 20% ژل کننده طبیعی است. برای درمان زخم‌های بدون تخلیه تا با تخلیه متوسط ​​توصیه می‌شود، از جمله:

  • زخم های دیابتی
  • زخم های استاز وریدی
  • زخم های شریانی
  • زخم های پا
  • زخم های فشاری
  • سوختگی
  • محل اهدای عضو
  • زخم های تروماتیک
  • زخم های جراحی

قیمت پماد عسل مدی هانی

پانسمان آلژینات کلسیم مدی هانی

پانسمان آلژینات کلسیم MEDIHONEY شبیه بانداژ است. اندازه آنها 4 اینچ در 5 اینچ است و حاوی عسل فعال لپتوسپرموم (عسل مانوکا) است. هنگامی که زهکشی زخم با پانسمان آلژینات کلسیم تماس پیدا می کند، عسل مانوکا را آزاد می کند و یک ژل تشکیل می دهد. ژل زخم را پاکسازی و پاکسازی می کند و یک محیط درمانی بهینه ایجاد می کند.

پانسمان آلژینات کلسیم برای موارد زیر توصیه می شود:

  • زخم های با ضخامت جزئی یا کامل
  • طناب پانسمان آلژینات کلسیم مدی هانی

باند پانسمان آلژینات کلسیم مدی هانی سه چهارم اینچ قطر دارد. این نوارها برای استفاده بر روی زخم هایی با ضخامت جزئی تا کامل که اندازه نسبتاً کوچکی دارند ایده آل هستند، از جمله:

  • زخم های فشاری
  • برش های جراحی
  • زخم های عمیق
  • مجاری سینوسی
  • محل های بافت دهنده

کرم مرطوب کننده عسل ( درما ) مدی هانی

نرم کننده و مرطوب کننده ای قوی با اثر آنی برای رطوبت بخشیدن به پوست های خشک و شاخی و کمک کننده به ایجاد PH طبیعی در پوست.

محتوی:

30% عسل آنتی باکتریال مانیوکا، آلوئه ورا، عصاره گل بابونه آلمانی، ویتامین E، روغن گل پامچال (گل مغربی)، روغن نارگیل.

بدون رنگ و عطر، لانولین، پارابن، استروئید و روغن معدنی.

موارد مصرف:

مناسب برای پوست های خشک و آسیب دیده.

استفاده های طولانی مدت در مناطق وسیع در پوستهای حساس مثل پوست صورت و کودکان.

پیشگیری از اگزما و درماتیت.

خشکیهای ثانویه ناشی از تاولهای آبله مرغان.

خشکی های پای دیابتی

آیا برای مدی هانی نیاز به نسخه دارید؟

برای بیشتر محصولات مدی هانی، شما نیازی به نسخه ندارید. همه محصولات مدی هانی برای فروش بدون نسخه (OTC) دارای مجوز FDA هستند و می‌توان آنها را در اکثر داروخانه ها ، تجهیزات پزشکی و وب سایت های آنلاین پزشکی مانند بازارطب تهیه نمود.

چگونه از مدی هانی استفاده کنم؟

قبل از استفاده از محصول مدی هانی بر روی زخم عزیزان خود، دستورالعمل های روی بسته بندی را به دقت مطالعه کنید. پس از انجام این کار، این مراحل ساده را دنبال کنید:

زخم را با محلول نمکی کاملا تمیز کنید سپس در صورت لزوم از کرم محافظ (بریر) در لبه های زخم استفاده کنید

کرم محافظ از تخریب پوست و عفونت جلوگیری می کند.

ژل یا خمیر مدی هانی را مستقیماً روی زخم قرار دهید. اگر از پانسمان آلژینات کلسیم استفاده می کنید، از قیچی استریل برای تغییر اندازه آن استفاده کنید و سپس پانسمان را به آرامی روی بستر زخم بمالید.

ژل، خمیر یا پانسمان آلژینات مدی هانی را با یک بانداژ استریل، ثانویه جاذب یا یک لباس فشرده بپوشانید.

وقتی زمان تعویض پانسمان فرا رسید، زخم را با محلول نمکی کاملاً تمیز کنید. پس از انجام، همان مراحل را تکرار کنید.

به خاطر داشته باشید که بهترین کار این است که مدی هانی هر بار 12 تا 24 ساعت روی پوست بماند تا حداکثر اثربخشی داشته باشد. اگر شما یا عزیزانتان برای دست نخورده نگه داشتن پانسمان مشکل دارید، پانسمان گازی را در مدی هانی خیس کنید (یا از پانسمان مربعی مدی هانی استفاده کنید) و آن را مستقیماً روی زخم قرار دهید، سپس یک پانسمان پد شکم را روی آن قرار دهید.

امتیاز مطلب: 100% 100