Ooma
راه های مراقبت از پوست در تابستان

چند روزی بیشتر به فصل تابستان نمانده و همه در تکاپو هستند تا از این ۳ ماه جذاب سال، نهایت لذت را ببرند! از آنجا که تابستان گرم‌ترین فصل سال است و تابش نور آفتاب به بیشترین میزان خود می‌رسد، بهتر است که تمام افراد در این فصل رعایت چند نکته مهم درباره مراقبت از پوست خود را در نظر بگیرند. 

روتین مراقبت از پوست در تابستان 

تابش مستقیم نور آفتاب، شرجی بودن هوا و گرمای شدید تابستان پوست را بیشتر از هر زمان دیگری در معرض آسیب قرار می‌دهد. به همین دلیل باید نسبت به انجام چند توصیه بسیار ساده اما مهم اقدام کرد:

کرم ضد آفتاب، دوست همیشگی در فصل تابستان

از آنجا که اشعه‌های مضر آفتاب در تابستان با شدت و قدرت بیشتری می‎تابند، اهمیت استفاده از ضد آفتاب در این فصل دو چندان می‌شود. بنابراین باید هر روز پیش از بیرون رفتن از خانه، صورت خود را به خوبی تمیز کرده و از یک ضد آفتاب مخصوص تابستان مناسب پوست خود استفاده کنید. بهتر است که SPF ضد آفتاب شما بیشتر از ۳۰ باشد و هر ۳ ساعت تمدید شود. 

اگر برای خریدن ضد آفتاب مردد مانده‌اید، می‌توانید به سراغ محصولات آردن بروید! این برند محصولات ضد آفتاب متعددی را فرموله کرده است که هر یک با توجه به جنس پوست، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

استفاده از محصولات مراقبتی که حاوی ویتامین C هستند:

ویتامین C یک ترکیب محبوب در سرم‌ها و کرم‌های مراقبتی است. این ویتامین می‌تواند از بروز لک‌هایی که به دلیل آفتاب بوجود می‌آیند جلوگیری کند. استفاده از محصولات حاوی ویتامین C همچنین نرمی و لطافت پوست را افزایش داده و باعث شفافیت و شادابی آن می‌شود.

مصرف کافی آب را جدی بگیرید!

بگذارید تا خیالتان را راحت کنیم! هر چقدر هم که از محصولات مراقبتی برای محافظت از پوست خود استفاده کنید، هیچ اثر خاصی نخواهید دید اگر به اندازه کافی آب نمی‌نوشید! نوشیدن حداقل هشت لیوان آب به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند و احتمال بروز خشکی و چین و چروک‌های سطحی را به حداقل می‌رساند.

مراقبت از پوست خشک در تابستان  

افراد با پوست خشک بهتر است که در تابستان توجه بیشتری به آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست خود نشان دهند. اگر پوست خشکی دارید باید ضمن رعایت موارد بالا، روتین مراقبتی زیر را در فصل تابستان در نظر بگیرید:

بیش از اندازه پوست خود را نشویید

شستن بیش از حد پوست و یا حمام‌های طولانی مدت، خشکی پوست را تشدید می‌کنند! به همین دلیل از ماندن بیش از اندازه در حمام خودداری کنید و پوست خود را تنها در موارد لازم شستشو دهید.

از یک شوینده ملایم برای پاکسازی پوست کمک بگیرید

برای پاکسازی پوست خشک خود از شوینده‌هایی استفاده کنید که فرمولاسیون ملایمی دارند و PH آنها با پوست سازگار است! مثلا می‌توانید از پن مرطوب کننده درموبای کمک بگیرید که به‌طور تخصصی برای پوست خشک تا خیلی خشک فرموله شده است. این محصول فاقد مواد صابونی است و با داشتن شی باتر و گلیسیرین، به رفع پوسته ریزی، خشکی، خارش و اگزمای پوست کمک می‌کند.

 

بعد از شستن پوست، مرطوب کننده بزنید!

مگر می‌شود که بعد از شستشوی پوست، استفاده از مرطوب کننده را فراموش کرد؟ کرم مرطوب کننده می‌تواند علاوه بر آبرسانی پوست، باعث نرمی و لطافت آن شود و چین و چروک‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. یکی از محصولات مناسب در این زمینه، کرم مرطوب کننده ایویم است که از روغن آرگان اصل تشکیل شده و به مدت ۲۴ ساعت پوست را نرم و لطیف نگه می‌دارد.

مراقبت از پوست چرب در تابستان 

اغلب افراد با پوست چرب در تابستان شاهد جوش‌ها و آکنه‌های بیشتری روی صورت و سایر اعضا بدن خود هستند. دلیل آن هم واضح است!گرمای شدید و رطوبت هوا باعث بسته شدن منافذ باز می‌شود و تجمع چربی روی پوست را افزایش می‌دهد! به همین دلیل بهتر است افرادی که پوست چربی دارند رعایت نکات زیر در فصل تابستان را جدی بگیرند:

پاکسازی و لایه برداری منظم، راه برای کاهش جوش و آکنه

یکی از  روش‌های خوب برای پاکسازی پوست چرب، استفاده از محصولات لایه‌بردار است. کرم‌ها یا سرم‌های لایه‌بردار با حذف سلول‌های مرده و چربی اضافه، پوستی سالم و شاداب را به ارمغان می‌آورند. اگر پوست چربی دارید و می‌خواهید به سراغ یک لایه‌بردار مناسب بروید، می‌توانید از برند سینره که در این زمینه محصولات متعددی را طراحی کرده،کمک بگیرید. 

کنترل چربی پوست با محصولات ضد جوش

همانطور که گفتیم یکی از مشکلات پوست‌های چرب در تابستان، ظاهر شدن آکنه و جوش‌های زیر پوستی است. با این حال نگران نباشید! این موضوع با استفاده از محصولات ضد جوش به راحتی قابل پیشگیری و حتی درمان است.

می‌توانید در این زمینه با خیال راحت به محصولات ایرانی اطمینان کنید! کرم ضد جوش ژوت مدل Green Tea Oil از جمله  این محصولات است که در زمانی کوتاه جوش‌ها و آکنه‌های پوست را درمان می‌کند. 

مراقبت از پوست دست در تابستان 

برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، پوست دست بیشتر از هر قسمت دیگری از بدن در معرض آسیب قرار دارد! به همین دلیل مهم است که مانند پوست صورت، مراقبت از پوست دست نیز در اولویت قرار بگیرد. برخی از مهم‌ترین نکات برای مراقبت از پوست دست در تابستان به شرح زیر هستند:

  • پیش از کار با شوینده‌ها و مواد شیمیایی از دستکش استفاده کنید.
  • به پوست دست خود کرم ضد آفتاب بزنید.
  • استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ضد چروک مثل کرم ضد چروک دست فیس دوکس می‌تواند تاثیر چشمگیری در رفع خشکی پوست داشته باشد.

درمان خشکی پوست صورت در تابستان 

اگر می‌خواهید که از خشکی پوست در تابستان پیشگیری کنید و یا به درمان آن بپردازید، باید توجه ویژه‌ای به نکات زیر داشته باشید:

  • از سرم‌های آبرسان برای مرطوب نگه داشتن پوست خود کمک بگیرید.
  • از میسلارواترهایی استفاده کنید که با ویتامین‌های ضروری فرموله شده‌اند.

یک اسپری آبرسان در کیف خود داشته باشید و به محض احساس خشکی پوست، آن را اسپری کنید. می‌توانید برای این منظور از اسپری آبرسان پرایم استفاده کنید که به مدت ۲۴ ساعت پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارد.

 

ماسک صورت برای تابستان 

برگزیده ترین ماسک‌ها برای مصرف در فصل تابستان ماسک‌های آبرسان هستند! این ماسک‌ها از ترکیبات ویتامینه و مغذی تشکیل شده‌اند و با انتقال مواد مرطوب کننده به لایه‌های زیرین پوست، خشکی و کم آبی آن را برطرف می‌کنند. برند ایرانی ویکتوریا رز در این زمینه محصولات متنوعی را طراحی کرده است که هر یک با داشتن ترکیبات گیاهی مثل کیوی، سدر، زیتون و ... به سلامت پوست کمک می‌کنند.

از دیگر ماسک‌های مناسب در تابستان می‌توان به ماسک‌های کمپرس یخ اشاره کرد. این ماسک‌ها با خنک نگه داشتن صورت، به رفع خشکی و کم آبی پوست کمک می‌کنند و پف، چین و چروک و علائم خستگی را از بین می‌برند. این ماسک‌ها همچنین می‌توانند تاثیر چشمگیری در لیفت و استحکام نواحی دور چشم، گونه‌ها و پیشانی داشته باشند.

سوالات متداول

برای مراقبت از پوست در تابستان باید چه کارهایی انجام داد؟

نوشیدن آب کافی و استفاده از محصولات ضد آفتاب، C برخی از مهم‌ترین اقدامات برای مراقبت از پوست در تابستان به شمار می‌روند. 

افراد با پوست خشک باید از چه شوینده‌هایی استفاده کنند؟

افراد با پوست خشک باید در فصل تابستان از شوینده‌هایی استفاده کنند که فرمولاسیون ملایمی داشته و PH آنها با پوست سازگار باشد.

امتیاز مطلب: 83% 83