Ooma
تفاوت مراقبت از پوست در زنان و مردان

تفاوت مراقبت از پوست در زنان و مردان

مردان و زنان جنس پوست یکسانی ندارند؛ از این رو، میان محصولات مراقبت پوستی آن ها از لحاظ علمی تفاوت هایی دیده می شود. پوست مردان دارای کلاژن سازی بیشتری نسبت به به پوست زنان بوده و افراد دیرتر پیری پوست را تجربه می کنند؛ بنابراین، محصولات ضد چروک مردانه نمی توانند اثرگذاری لازم را در زمینه تحریک ساخت کلاژن در پوست زنان داشته باشند. از طرفی دیگر، مردان دارای پوست خشن و پرمویی بوده و در صورت استفاده زنان از محصولات مردانه، این کار می تواند خشکی پوست را به دنبال داشته باشد . برای خرید محصولات مناسب شما می توانید به وبلاگ سایت ریحا مراجعه نمایید.

میزان کلاژن بالاتر در پوست مردان نسبت به زنان

پوست مردان به نسبت زنان مقدار تراکم کلاژن بالاتری داشته و در زیر پوست مردان میزان چربی کمتری دیده می شود. زمانی که تراکم کلاژن کاهش پیدا می کند، پیری پوست و چین وچروک سریع تر خود را نشان خواهد داد. پوست زنان مقدار کمتری کلاژن داشته و به نسبت مردان ۱۵ سال زودتر پروسه پیری را طی می کند؛ بنابراین، محصولات ضدچروک مردانه نمی توانند کارایی لازم را برای زنان داشته باشند؛ چراکه تحریک سازی ساخت کلاژن در این محصولات کمتر انجام می گیرد و به خوبی نمی توان از بروز چین وچروک جلوگیری کرد.

ترشح چربی بالاتر در پوست آقایان

پس از سن بلوغ مقدار ترشح سموم در پوست مردان در مقایسه با زنان بالاتر بوده و ارتباطی میان این مسئله با ترشح بالای آندروژن دیده می شود؛ از این رو، مردان به نسبت زنان بیشتر آکنه را تجربه می کنند و جوش های آن ها دوام بالاتری دارند. پوست مردان به نسبت زنان چربی بیشتری داشته و زمانی که شما از یک پاک کننده خوب استفاده می کنید، می توانید از بروز آکنه و جوش جلوگیری نمایید.

خشن تر و پرمو تر بودن پوست مردان

مردان دارای پوستی ضخیم بوده و کلاژن بیشتری در پوست آن ها دیده می شود؛ از این رو، طبیعی به نظر می رسد که ساختار آن ها زمخت و خشن دیده شود . علاوه بر این مورد، موی مردان به نسبت زنان ضخامت بالاتری داشته و محصولات مردانه از این نظر اغلب قوی تر بوده و این مسئله می تواند خشکی پوست را به دنبال داشته باشد. خانم ها هرگز نباید از تقویت کننده های موی مردانه و شامپوی آن ها استفاده نمایند؛ چراکه این کار نمی تواند ضخیم سازی و حجیم شدن موهای خانم ها را به دنبال داشته باشد.

حساسیت پوست زنان

پوست زنان به نسبت مردان حساس تر به نظر می رسد و این مسئله به این معنا بوده که پوست زنان در مواجهه با تهاجمات بیرونی در مدت زمان کوتاه تری دچار قرمزی و التهاب می گردد. در صورتی که شما به عنوان یک زن از بعضی محصولات مردانه استفاده نمایید، این محصولات می توانند حساسیت و التهاب پوستی را در پی داشته باشند. پوست زنان ضخامت کمتری داشته و توصیه می شود از محصولاتی استفاده کنند که با پوست آن ها تناسب داشته باشد. در صورتی که زنان از پاک کننده های مناسب پوست خود استفاده کنند، سلول های مرده پوست حذف خواهد شد و شاهد تمیزتر شدن منافذ پوستی هستیم؛ از این رو، پوست در سلامت کافی به سر خواهد برد.

مرطوب تر بودن پوست مردان

مردان به صورت کلی دارای پوست مرطوب تری هستند؛ اما با این وجود استفاده از مرطوب کننده نیز برای مردان یک ضرورت به حساب می آید . پوست خشک در تغییر رنگ پوست نقش داشته و در آخر می تواند اگزما را در پی داشته باشد. بعد از اینکه آقایان اصلاح می کنند، استفاده از مرطوب کننده یک ضرورت به حساب می آید .

خانم ها و به ویژه اشخاصی که دارای پوست های حساس تر و خشک تر هستند، توصیه می شود که بعد از پاکسازی اقدام به مصرف مرطوب کننده پوست نمایند تا پوست به کمک آن جوان شود و ویتامین های لازم را نیز دریافت کند . خشک شدن پوست زنان به سادگی اتفاق می افتد؛ از این رو، خانم ها به صورت منظم ملزم به استفاده از مرطوب کننده هستند. شروع درمان های ضدپیری برای بانوان نیز باید از سن ۲۵ سالگی صورت گیرد. البته غالبا خانم ها و آقایان کرم های مرطوب کننده را به شکل مشترک مصرف می کنند؛ اما قاعدتاً پوست خانم ها نیازمند رطوبت رسانی بالاتری است.

روشن تر بودن پوست زنان

پوست خانم ها اغلب در مقایسه با آقایان روشن تر به نظر می رسد؛ از این رو، کرم های زنانه از لحاظ ضدآفتاب بودن و خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند اثربخشی بهتری داشته باشد. پوست مردان به نسبت زنان به علت یک سری ویژگی ها از خود مقاومت بالاتری نشان می دهد و همین مسئله سبب شده که استفاده از ضدآفتاب با spf بالاتر ضرورت پیدا کند. این مسئله در حالی بوده که کرم های ضدآفتاب با درصد spf پایین تر همچنان می توانند برای زنان کاربردی باشند.

در پوست خانم ها رنگدانه های عمیقی دیده نمی شود؛ بنابراین، بهتر است که خانم ها از ضدآفتاب مردانه استفاده نکنند، چراکه هر یک از ضدآفتاب های مردانه و زنانه دارای فرمول شیمیایی متفاوتی هستند؛ اما امکان استفاده از ضدآفتاب زنانه برای آقایان وجود دارد، چراکه مقدار عوامل محافظتی در آن بالاتر به نظر می رسد.

سخن پایانی

شاید شما نیز تفاوت چندانی میان محصولات مردانه و زنانه قائل نیستید؛ اما بهتر است بدانید که نیازهای پوستی مردان و زنان متفاوت بوده و هریک از آن ها محصولات مراقبتی به خصوصی را می طلبند. زنان نسبت به مردان دارای پوست حساس تری بوده و در شرایطی که یک خانم از محصولات مردانه استفاده نماید، امکان دارد پوست وی دچار قرمزی و التهاب گردد. همچنین میزان رطوبت پوست مردان به نسبت زنان بالاتر بوده؛ اما با این وجود، استفاده از مرطوب کننده بعد از اصلاح برای آن ها ضرورت دارد

 

 

 

امتیاز مطلب: 66% 66