Ooma
انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران

انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران

انجمن علمی- تخصصی و صنفی متخصصین زنان و مامایی ایران (Naigo) به صورت غیرانتفاعی توسط جمعی از متخصصین برتر کشور در خرداد ماه سال 1381 پایه گذاری شد. ماموریت کلی انجمن متخصصین زنان و زایمان، ترویج و بهبود سلامت و رفاه زنان در جامعه از طریق مراقبت ، پژوهش و آموزش است و هدف انجمن رسیدن به استاندارهای بالای حرفه ای و آموزش متخصصین زنان و زایمان در سطح کشور می باشد. برای دستیابی به این اهداف فعالیت های مختلفی انجام شده است که شامل برنامه آموزش عمومی و تخصصی، صدور گواهینامه و امتیاز بازآموزی ها، نشریه تخصصی انجمن، ژورنال کلاب، برگزاری کنفرانس ماهانه، کنگره های بین المللی و داخلی و همچنین بسیاری از فعالیت های مربوطه می باشد. انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران از یک هیئت مدیره اصلی، هیئت تحریریه و بیش از 2000 پزشک عضو تشکیل شده است، این پزشکان در زمینه های مختلف مربوط به زنان و زایمان با یکدیگر در ارتباط و تعامل می باشند

جراحی زنان و زایمان(Gynecology)  یکی از شاخه‌های پزشکی است که به بیماری‌های مرتبط با دستگاه تولیدمثلی زنان و مراقبت مادران باردار و زایمان و حوالی آن می‌پردازد. با توجه به پویایی و ماهیت رو به رشد رشته ی زنان و زایمان، متخصصین این رشته باید در حیطه های زنان و مامایی ، مراقبت های بهداشتی و پیشگیری کننده، مشاوره های قبل از بارداری، اختلالات طبی و جراحی دوران حاملگی، مراقبت های حین بارداری، زایمان و پس از زایمان،اختلالات دستگاه ادراری - تناسلی و پستان، نازایی و مراقبت دوران یائسگی و ... تبحر لازم را داشته باشند. در جهت ارتقاء و آموزش علمی متخصصین  فعالیت هایی انجام شد، به­طوری که با کسب اجازه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اساسنامه انجمن متخصصین زنان و زایمان تدوین گردید.

 

اهداف این اساسنامه مبنی بود بر این اجزا:

  1. بالابردن ارتقاء سطح علمی اعضا و دستیابی به آخرین تکنولوژی درمان همراه با مطالعات و تحقیقات در زمینه علم زنان و مامایی
  2. دفاع از حقوق صنفی کلیه متخصصین عضو و پیشبرد اهداف انجمن.
  3. آشنایی و آموزش عمومی و گسترش علم زنان - مامایی بصورت علمی و عملی به طریق ارائه مقالات در مجلات و روزنامه ها و رسانه های گروهی.
  4. دعوت از اساتید و متخصصین ایرانی و بین المللی و برگزاری سمینارها و کنگره ها و پانل های علمی در ارتباط با شناخت بیشتر و پیشرفت در زمینه زنان و مامایی و نازایی
  5. برگزاری همایش در جهت ارائه پیشرفت های علمی و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی جدید.
  6. همکاری با دولت و ارائه پیشنهادات سازنده در  تعادل و بهبود تنظیم خانواده و یاری رساندن به وزارتخانه های دست اندکار، جهت پیشگیری از تولد نوزادان ناقص و عقب مانده ذهنی و تالاسمی ماژور و سایر مشکلات دیگر.
  7. توسعه و گسترش مراکز تخصصی زنان-مامایی و نازایی در جهت کاهش اعزام بیمار به خارج از کشور.
  8. پیشنهاد تعرفه های درمانی مناسب و ارائه به مراجع ذیرربط.
  9. انتشار بولتن و مجله علمی و تخصصی زنان و مامایی
  10. همکاری و مساعدت در جهت آموزش و دستیابی به روش های نوین درمانی
  11. همکاری و مساعدت در جهت آموزش و دستیاری رشته تخصصی زنان-مامایی
  12. همکاری با وزارت متبوع در جهت انتخاب دستیار و گزینش اصلح دستیاری براساس نیاز جمعیتی
  13. همکاری با وزارت متبوع در جهت توزیع عادلانه متخصصین زنان و مامایی براساس جمعیت تحت پوشش طرحها و برنامه ها و سایر اقداماتیکه در اساسنامه پیش بینی شده و به نحوی با وظایف یکی از وزارتخانه ها یا سازمانهای دولتی ارتباط دارد. پس از کسب موافقت وزارتخانه یا سازمان دولتی مربوطه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

در حال حاضر انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران در حوزه سلامت عمومی مردم پا را فراتر نهاده و با همکاری شرکت رایان توسعه موفق به تولید و ارائه نرم افزار و پرتال سلامت بانوان اوما گشته است. در واقع جستجو، تألیف و جمع آوری اطلاعات مربوط به بخش علمی نرم افزار اوما توسط انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران انجام شده است، همچنین مقالات نوشته شده در پرتال اوما تحت نظر و توسط پزشکان متخصص هیئت تحریریه اوما که از پزشکان مطرح انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران می باشند ارائه می گردد.

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 87% 87


  • profileزهرا صدرپور1397/02/02

    سلام من چندروزه اقدام ب بارداری کردم پریدم منظمه دوروز دیر یا دوروز زودتر میشم خواستم بدونم زمان تخمک گذاریم کیه ۳۲روزه دوره پریدمو۲۳پرید شدم